دادگاه حکمیت ورزشی محرومیت آل کثیر را تایید کرد+بیانیه AFC

دادگاه بین المللی حکمیت ورزش محرومیت آل کثیر بازیکن پرسپولیس را تایید کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) حکم محرومیت عیسی آل کثیر توسط CAS تایید شد و او تا 13 فروردین از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم است. بنابراین امکان بازگشت زودتر به تمرینات وجود ندارد.

آل کثیر دربازی بعد از بازی مقابل پاختاکور در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مورخ 12 مهر 1399، او به خاطر شادی بعد از گل که مضمون نژادپرستانه داشت به مدت شش ماه محروم شد و باید 10 هزار دلار جریمه بپردازد.

ضمن اینکه جریمه نقدی حکم آل کثیر هنوز پرداخت نشده است. پرسپولیس در حال حاضر مشکلات مالی زیادی دارد و پولی در حساب باشگاه موجود نیست که بخواهد با پرداخت آن، مجوز بازی آل کثیر را بگیرد.

بیانیه AFC درخصوص تایید رای دادگاه CAS:

در تاریخ 4 اکتبر، کمیته انضباطی و اخلاق AFC به این نتیجه رسید که عیسی آل کثیر بازیکن پرسپولیس با حرکتی در جریان بازی لیگ قهرمانان آسیا، ماده 58.1 از مقررات انضباطی و اخلاقی فدراسیون را نقض کرد. در تاریخ 30 سپتامبر سال 2020 در دوحه در مقابل پاختاکور انجام داد و ای اف سی تصمیم گرفت برای مدت شش ماه او را از شرکت در هر فعالیت مربوط به فوتبال محروم و 10 هزار دلار جریمه کند.

ماده 58.1 آیین نامه انضباطی و اخلاقی AFC می گوید: هر شخصی که با گفتار یا اعمالی که شامل تحقیر ، تبعیض یا تحریف ، در رابطه با نژاد ، رنگ پوست ، جنسیت ، توانایی‌های جسمی و زبان است یا به حیثیت شخص یا گروهی، سن، ظاهر ، مذهب ، عقاید سیاسی ، ثروت ، ملیت ، گرایش جنسی ، ملیت یا منشأ ملی و اجتماع توهین کند، مرتکب تخلف شده است.

 

طبق ماده 3 اساسنامه AFC، اصل اساسی کنفدراسیون این است که انواع تبعیض علیه کشورها، مردم و گروه ها بر اساس نژاد، رنگ پوست، ملیت و اجتماعی، جنسیت، توانایی ها، زبان، سن، شکل ظاهری دین، عقاید سیاسی، عقاید دیگر، ثروت، منشا و گرایش جنسی ممنوع است و در نهایت با تعلیق یا رد صلاحیت مجازات می شود.

 

photo_2021-03-25_14-30-00

 

دیدگاه تان را بنویسید