جی پلاس

فوتبال سرافکنده!

هیچ تیم ایرانی نتوانست نظر مسئولان AFC را برای کسب میزبانی لیگ قهرمانان آسیا جلب کند و هر چهار نماینده باید در خاک حریفان به مصاف رقبا بروند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، بعد از حرف و حدیث های فراوان سرانجام میزبانان گروه های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب مشخص شد و سهم فوتبال ایران هیچ بود!

الشارجه میزبان تراکتور شد و الاهلی عربستان هم  در ملک عبدالله جده میزبان استقلال و هم گروه هایش است. پرسپولیس هم که در گروه E قرار دارد باید در هند به مصاف رقبایش برود. فولاد خوزستان هم در صورت صعود از پلی آف  باید در خانه النصر عربستان دیدار کند.

متاسفانه هیچ میزبانی به ایران نرسید و این یعنی خبرهای غیررسمی مبنی برعدم اعطای میزبانی به تیم ملی برای انتخابی جام جهانی هم به زودی رسمیت پیدا خواهد کرد.

نکته جالب توجه این است که سه میزبانی به عربستان داده شد و دو تیم ایرانی مجبور هستند راهی این کشور شوند. این اتفاق در حالی رخ داد که چندین فصل است که تیم های ایرانی و عربستانی در زمین بی طرف به مصاف هم می روند اما حالا تیم های ایرانی مجبور هستند در این کشور بازی کنند!

نه تنها مسئولان فدراسیون بلکه وزارت ورزش هم هیچ برنامه ای برای میزبانی باشگاه ها و حتی تیم ملی نداشته و ندارد. اگر هریک از مسئولان این احتمال را می دادند که ایران یک میزبانی را به دست می آورد حتما دست به کار می شدند و یک سری نواقص را برطرف می کردند که در این باره هیچ تحرکی دیده نشد.

احمد مددی مدیرعامل استقلال عجیب ترین اظهارنظر را در این باره داشت و گفت: "لابی سعودی ها سبب شد که میزبانی به ایران نرسد!" شاید بهترین سوال از مددی این باشد که چرا شما لابی نکردید؟! عزیزی خادم رئیس جدید فدراسیون فوتبال با صراحت اعلام کرد که لابی مثبت هیچ اشکالی ندارد چرا که برای هر انتخابات یا موضوع دیگر نیاز به صحبت است اما ایران هیچ یک از این کارها را برای کسب میزبانی انجام نداد و به تلاش دیگران انتقاد می کند!

پرسپولیس که برای میزبانی با حریف گمنام هندی رقابت می کرد قافیه را به آن ها باخت؛ این باخت نه فقط برای این تیم بلکه برای فوتبال ایران بود. فوتبالی که برای میزبانی از سه تیم واجد شرایط تشخیص داده نشد و از یک تیمی که فوتبالش جزو صدکشور برتر جهان هم نیست شکست خورد.

البته همان طور که پیش تر گفته شد از ابتدا مشخص بود که ایران شرایط میزبانی را ندارد و مسئولان تیم ها تنها برای تبلیغات رسانه ای چنین مباحثی را در رسانه ها مطرح کردند. وقتی هیچ یک  از امکانات میزبانی حتی حداقل ها در فوتبال ایران وجود ندارد چگونه می توان انتظار داشت که AFC میزبانی را به تیم های ایرانی بدهد؟

به راحتی می توان که دوران توجیه با دلارهای نفتی اعراب و لابی های سیاه به پایان رسیده و امروز همه می دانند که بیشتر مشکلات فوتبال ایران ناشی از بی تدبیری و ناکارآمدی مدیران است، نه لابی باز بودن مسئولان AFC.

گروه بندی منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا و میزبانان

گروه A: الهلال عربستان (ملک سعود، ریاض) - شباب الاهلی امارات -استقلال تاجیکستان - برنده الغرافه قطر - آلمالیق ازبکستان

گروه B: الشارجه امارات (الشارجه، شارجه) - تراکتور - پاختاکور ازبکستان - برنده الوحده عربستان و نیروهوایی عراق

گروه C: الدحیل قطر - الاهلی (ملک عبدالله، جده) عربستان - استقلال - الشرطه عراق

گروه D: السد قطر - النصر (مرسول پارک، ریاض) عربستان - الوحدات اردن - برنده فولاد و العین

گروه E: پرسپولیس - الریان قطر - گوای هند (فتوردا گوآ ) - برنده الوحده امارات و الزوراء عراق

 

دیدگاه تان را بنویسید