جی پلاس

محرم نویدکیا؛ جنتلمنی که همیشه برنده است

سرمربی سپاهان جزو معدود مربیان و افراد در فوتبال است که اخلاق برای او فراتر از برد و باخت در یک مسابقه است و با این رفتار حرفه ای می توان او را برنده همیشگی نامید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، محرم نوید کیا یکی از بازیکنان بااخلاق فوتبال ایران بود که شرایط مصدومیت او به شکلی پیش رفت که به این بازیکن فرصت نداد که درخشش خود را ادامه بدهد و او سرانجام به خاطر آسیب دیدگی های پیاپی از فوتبال خداحافظی کرد.

او در ابتدای فصل بیستم به عنوان سرمربی سپاهان انتخاب شد و همگان می دانستند که محرم قطعا در قامت سرمربی گری هم اخلاق مدار و البته موفق خواهد بود.

نویدکیا از همان ابتدای حضورش در سپاهان به عنوان سرمربی تلاش کرد ابتدا یک فرد با اخلاق باشد تا موفق. او را می توان تنها مربی لیگ دانست که هیچ گاه به هیچ حریفی توهین نکرد و هرکجا لازم بود به تمجید از رقیب هم پرداخت.

به جد و بدون اغراق می توان لقب جنتلمن را به محرم نویدکیا داد چرا که او در آخرین مصاحبه خود در برنامه فوتبال برتر هم به راحتی نقاط ضعف تیم خود را پذیرفت و انتقادات به سرمربی گری زودهنگامش را هم قبول کرد.

نویدکیا در پاسخ به یکی از سوال ها مبنی براینکه پرسپولیسی است یا استقلالی بدون آن که طفره برود یا حاشیه خاصی ایجاد کند به راحتی پاسخ آن را داد؛ جوابی که همه آن را باور کردند چرا که صداقت نویدکیا در آن به وضوح دیده می شد.

محرم گفت: اگر من بخواهم واقعیت را بگویم این است که از بچگی طرفدار سپاهان بودم و این تیم را دوست داشتم. زمانی که خیلی کوچک بودم به دلیل اینکه عموهایم استقلالی بودند من هم می گفتم پرسپولیسی هستم اما چون از نوجوانی در سپاهان بودم این تیم را بیشتر از هرتیم دیگر دوست داشتم. با این حال پرسپولیس، استقلال، تراکتور، فولاد و ... رقبای قابل احترامی بودند و هستند که دوست داشتم با آن ها رقابت کنم و با شکست دادن آن ها برای سپاهان مقام بیاورم.

از این دست اظهارنظرها در فوتبال ایران کم دیده می شود، اظهارنظرهایی که بیشترشان فصل به فصل تغییر می کند و در نهایت به پاک کردن تاریخچه اینستاگرام یا عوض کردن پروفایل ها می انجامد!

با این حال محرم نوید کیا در فصلی که اتفاقات عیراخلاقی در لیگ حتی از کیفیت مسابقات هم پیشی گرفته با رفتار حرفه ای و محترمانه خود تحسین همگان را به همراه داشته است. او یکی از امیدهای فوتبال ایران برای زنده نگه داشتن اخلاق است و با حضور او می توان به برافراشتن دوباره اخلاق در فوتبال امیدوار ماند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید