محمد طلایی در گفت و گو با جی پلاس؛

مدیر فنی استقلال: شکایتم را رسمی می‌کنم / پشت تلفن حرف‌های درشتی زدند و به حرمت کُشتی ساکت ماندم/ مسئولان باید پای کاری که کردند بایستند

مدیر فنی تیم کشتی استقلال گفت: شکایتم را به صورت رسمی به کمیته انضباطی ارائه می‌دهم تا هر مسئولی کشتی گیران را جریمه کرده جواب بدهد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس،  فینال بیستمین دوره لیگ برتر کشتی  میان تیم‌های استقلال و بازار بزرگ ایران حواشی زیادی در پی داشت.  باشگاه استقلال به دلیل اعتراض به تصمیم فدراسیون در خصوص اعزام امیر محمد یزدانی به صربستان و غیبت برخی کشتی گیران خود در مرحله نهایی تصمیم داشت به جای ۱۰ کشتی گیر با ۶ کشتی گیر در فینال حاضر شود و با ورود علیرضا دبیر موضوع حل شد که البته این اتفاقات موجب قهر رضا یزدانی سرمربی تیم شد.  

حال احمد مددی مدیر عامل باشگاه استقلال در نامه ای به علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی از ۷ کشتی گیر و ۲ مربی این تیم در لیگ برتر کشتی آزاد رسما شکایت کرد. نادرحاج آقانیا، محمدرضا سرگو، سجاد غلامی، امیرمحمد یزدانی، یونس امامی، عباس فروتن و علی موجرلو، ۷ کشتی گیر تیم استقلال به همراه محمد طلایی مربی این تیم هستند که با شکایت این باشگاه به کسر ۳۵ درصد از مبلغ قراردادشان محکوم شده اند!

 

محمد طلایی مدیر فنی استقلال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس در خصوص اتفاقاتی که موجب جریمه 7 کشتی گیر و دو کادر فنی این تیم شد اظهار کرد: من در جریان تصمیم گرفته شده مبنی براینکه کشتی گیران تیم نباید در فینال کشتی بگیرند، نبودم و به سالن رفتم. اولین اصل سیستم تیمی این گونه است که اگر تصمیمی گرفته شد و کسی مطلع نبود، به او هم اطلاع بدهند بنابراین اشتباه از خودشان بود که اگر تصمیمی گرفتند من را در جریان نگذاشتند. به هر حال من به سالن آمدم و دیدم یک سری از بچه‌ها نمی‌خواهند روی تشک بروند و یک سری هم می‌گویند دست حریف را بالا ببرید؛ علت را پرسیدم گفتند چون امیر محمد یزدانی را برای مسابقات جهانی انتخاب کردند مسابقه نمی‌دهیم. من گفتم الان پخش زنده است و کشتی بگیرید، بزرگان کشتی اینجا جمع شده‌اند و مردم هم در این اوضاع کرونا می‌خواهند مسابقه را ببینند این حرکت اصلا قشنگ نیست.

او افزود: سرمربی و سرپرست تیم در سالن نبودند، گفتم تماس بگیرید و بگویید که این تصمیم عاقلانه نیست اما جواب تماس را ندادند. اگر من با فدراسیون مشکل دارم نباید به کشتی گیرم بگویم مسابقه نده و خودم هم به سالن نیایم این کار درستی نیست؛ من باید به سالن بیایم، تیمم هم باشد و اعتراضم را به گوش مسئولان برسانم. من به عنوان مدیر تیم دیدم اگر بچه‌ها کشتی نگیرند از اردو تیم ملی محروم می‌شوند بنابراین گفتم در دید کمیته فنی باشند که به اردو دعوت شوند تا به مسابقات آسیایی یا جهانی اعزام شوند. به هر حال در لیگ مسابقه می‌دهند که هم پولی بدست بیاورند و هم مطرح شوند. من هم گفتم اگر از من مشورت می‌خواهید باید مسابقه بدهید چون وظیفه کشتی گیر کشتی گرفتن است.

طلایی در ادامه با اشاره به اظهارات مدیر استقلال تصریح کرد: مدیر باشگاه استقلال گفته کشتی گیرانی که محروم شدند کسانی بودند که مسابقه دادند. این یک تصمیم غیر کارشناسی است و به نظر من هر کس این تصمیم را گرفته ورزشی نبوده چون معمولا ورزشکاری که مسابقه ندهد را باید محروم کنند!

مدیر فنی تیم کشتی استقلال با بیان اینکه از طریق شکایت موضوع را پیگیری خواهد کرد گفت: کاری به جریمه‌ها ندارم چرا که من به خاطر مشاوره ای که به بچه ها دادم موظف هستم. به هرطریقی پیگیر جریمه‌ها هم هستم؛ شکایت می‌کنم و هر کسی که این کار را کرده باید در کمیته انضباطی جوابگو باشد و مشخص شود حق با چه کسی است. من اگر با علیرضا دبیر مشکل دارم باید به کشتی ضربه بزنم یا گلایه‌هایم را در یک اتاق به خودش بگویم؟ به نظرم این کار خودخواهی است. مسئول استقلال از دید من باید یک مسئول ورزشی باشد و بیاید بگوید که چرا همچنین اتفاقی رخ داده؟ می‌توانستند صبح فینال به فدراسیون نامه بزنند که به دلیل این اتفاقات ما در مسابقه حاضر نمی‌شویم نه اینکه پخش مستقیم را خراب کنند و این کار زشتی است.

محمد طلایی در پاسخ به این سوال که پیگیری‌ها به کجا رسیده گفت: من با کمیته انضباطی صحبت کردم و شکایتم را هم به صورت رسمی و کتبی ارائه می‌دهم تا هر مسئولی این اقدام را انجام داده جواب بدهد. هیچوقت در کشتی نمی‌گویم قیمتم چقدر است؛ اسم من سند است؛ من حتی مبلغ هم ننوشتم که چقدر پول می‌خواهم. سرپرست استقلال گفت شان و منزلت شما را رعایت می‌کنیم، ما گوش شکسته‌ایم. من همیشه با او با احترام برخورد کرد، او هم همین طور. این خیلی برایم مهم است که حق با چه کسی است؟ خیلی‌‎ها گفتند نباید این کار را می‌کردی اما من با مسئولیت خودم گفتم کشتی بگیرند. برای چه ورزشکار باید آسیب ببیند؟ عقیده‌ام این است من اگر مشکلی دارم، خودم باید کنار بروم. 

او در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: باشگاه یک کشتی گیر تحویل این رشته نداده ولی خیلی راحت می‌تواند نظر بدهد چرا فلان شخص این کار را کرد. من صد درصد پیگیری می‌کنم؛ اگر تا الان حرفی نزدم به خاطر این است که کشتی نیاز به آرامش دارد. پشت تلفن به من حرف‌های درشتی زدند و من به حرمت کشتی ساکت ماندم و گفتم قضیه تمام شود چون آرام می‌شوند می‌فهمند چه اشتباهی کردند اما حالا که ادامه دادند باید تا آخرش پای کاری که کردند بایستند.

دیدگاه تان را بنویسید