گزارش جی پلاس از قهرمانی ساندا در جهان

نمایش طلایی ووشو در سرزمین اژدها/ چین در خانه تسلیم ایران شد

تیم ملی ووشو ایران با 9 طلا، 2 نقره و یک برنز از نظر مدالی نایب قهرمان رقابت های جهانی در چین شد اما سانداکاران ایران توانستند با پشت سرگذاشتن چین در خاک این کشور قهرمان شوند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی ووشو ایران با کسب 9 مدال طلا و نایب قهرمانی در جهان عملکرد خیره کننده ای را در رقابت های جهانی برجای گذاشت.

محمد علی مجیری، الهه منصوریان، شهربانو منصوریان، مریم هاشمی، عرفان آهنگریان، محسن محمدسیفی، یوسف صبری، میلاد عارفی مقام و علی خورشیدی مدال طلا، هانیه رجبی 2 مدال نقره و زهرا کیانی یک مدال برنز را کسب کردند.

از نظر مدالی این بهترین عملکرد تاریخ ووشو ایران در رقابت های جهانی بود. در بخش ساندا ایران با 8 طلا بالاتر از چین میزبان قهرمان شد و این یک اتفاق مهم برای ووشو ایران محسوب می شود. چین با ۶ طلا، یک نقره و یک برنز به عنوان دومی دست یافت و ویتنام با یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز سوم شد.

در این رقابت ها ووشوکاران جوان ایران هم نمایش فوق العاده داشتند, محمدعلی مجیری 18 ساله در بخش تالو و علی خورشیدی 21 ساله در بخش ساندا توانستند با غلبه بر حریفان خود مدال طلای جهانی را از آن خود کنند. در آن سو محسن محمد سیفی ووشوکار پرافتخار ایران، شهربانو منصوریان و مریم هاشمی هر سه توانستند پنجمین مدال طلای رقابت های جهانی خود را در این مسابقه ها کسب کنند.

عرفان آهنگریان که در سال 2016 در رقابت های جهانی جوانان به مدال طلا رسیده بود بعد از قهرمانی در بازی های آسیایی این بار در قهرمانی جهان توانست روی سکوی اولی بایستد و مدال طلا را به دست آورد.

محسن محمد سیفی که همه او را با طلا می شناسند توانست در این دوره از رقابت ها ششمین مدال جهانی خود را کسب کند. از این 6 مدال، 5 مدال طلا و یک مدال نقره است.

محمد علی مجیری نیز در اولین تجربه خود در رده بزرگسالان را در رقابت های جهانی پشت سرگذاشت یک تاریخ سازی به یادماندنی کرد.  او برای نخستین بار تالوی ایران را در بخش انفرادی به مدال طلای جهان رساند.

یوسف صبری ملی پوش اردبیلی ایران بعد از قهرمانی در سال 2017 این بار در شانگهای چین به مدال طلای جهان رسید. او یک طلای جام جهانی و یک طلای جوانان آسیا را هم در کارنامه دارد.

میلاد عارفی مقام سانداکار وزن 85 کیلوگرم ایران مدال طلا را از آن خود کرد. او پیش از این در کازان روسیه روی سکوی قهرمانی وزن 90 کیلوگرم رفت. طلای جوانان جهان و قهرمانی آسیا از دیگر افتخارات اوست.

علی خورشیدی این ملی پوش جوان ایران یکی از ووشوکارانی بود که خیلی روی مدال طلای او حساب نمی شد اما در فینال با یک نمایش خیره کننده برابر حریف چینی مقام قهرمانی را از آن خود کرد تا یک شروع فوق العاده در رده بزرگسالان داشته باشد.

هانیه رجبی در فرم "نن دائو" بانوان با کسب امتیاز ۹.۴۹ اولین مدال نقره خود را کسب کرد. در این فرم نماینده مالزی با ۹‌.۶۱ طلا گرفت و تالوکار از ازبکستان با ۹.۴۸ به مدال برنز رسید. او در فرم "نن گوئن" زنان دومین مدال نقره اش در این دوره از رقابت ها را کسب کرد.

زهرا کیانی که در جوانان جهان دو طلا را در کارنامه دارد و در رده بزرگسالان نیز یک نقره و یک برنز را در اختیار داشت در شانگهای هم موفق بود و توانست روی سکوی سوم بایستد.

شهربانو منصوریان برای پنجمین دوره پیاپی مدال طلای رقابت های جهانی را به دست آورد. او در سال 2019 و در چین بار دیگر روی سکوی قهرمانی رفت. منصوریان در فینال برابر مارتینس از برزیل صاحب برتری شد و مدال طلا را برگردن آویخت. شهربانو در سال 2011 در آنکارا و در وزن 70 کیلوگرم اولین مدال طلا را به نام خود ثبت کرد و پس از آن در رقابت های جهانی که حاضر بوده هیچ حریفی رنگ طلا به خود ندیده است.

الهه منصوریان ووشو کار وزن 65 کیلوگرم ایران در فینال قهرمانی جهان با پیروزی برابر کاکیر از ترکیه برای سومین بار قهرمان جهان شد. او در این دوره از رقابت ها در وزن غیرتخصصی خود مسابقه داد اما بازهم توانست مقام نخست را به دست آورد.

مریم هاشمی سانداکار وزن 75 کیلوگرم ایران در رقابت های جهانی 2019 با پیروزی برابر پونام از هند در فینال توانست پنجمین طلای پیاپی خود را در این مسابقه ها به دست آورد. او شرایطی همانند شهربانو منصوریان دارد و از سال 2011 تاکنون در مسابقه های قهرمانی جهان به جز سکوی قهرمانی روی هیچ سکوی دیگری نایستاده است.

حسین اجاقی و ملیحه طهماسبی هدایت ملی پوشان ایران را برعهده داشتند.

عملکرد ملی پوشان ووشو ایران در بخش ساندا و تالو در 11 دوره گذشته رقابت های قهرمانی جهان:

2017 کازان: 8 طلا، یک نقره، 2 برنز (نایب قهرمان)

2015 جاکارتا: 6 طلا، 3 نقره، یک برنز (مقام سوم)

2013 کولالامپور: 7 طلا، 3 برنز (نایب قهرمان)

2011 آنکارا: 6 طلا، 2 نقره و 3 برنز (نایب قهرمان)

2009 تورنتو: 5 طلا، 6 نقره و یک برنز (نایب قهرمان)

2007 پکن: یک طلا، 5 نقره، 3 برنز (مقام هفتمی)

2005 هانوی: 2 طلا، یک نفره و 2 طلا (مقام هشتم)

2003 ماکائو: یک طلا و 2 برنز (مقام دوازدهم)

2001 ایروان: 3طلا، یک نقره و 3 برنز (مقام ششم)

1999 هنگ کنگ: 2 طلا و یک برنز (مقام پنجم)

1997 رم: 2 طلا، یک نقره و یک برنز (مقام ششم)

 

مریم، الهه و شهربانو؛ دخترانی به رنگ طلا!

شهربانو منصوریان: همسرم اجازه نداد خداحافظی کنم/فعلا قصد کناره گیری از تیم ملی را ندارم/ می خواهم پسرم به من افتخار کند

شهربانو و یک عاشقانه مادرانه +عکس

 

دیدگاه تان را بنویسید