ملی پوش طلایی ووشو در گفت وگو با جی پلاس؛

شهربانو منصوریان: قصد کناره گیری از تیم ملی ندارم/ همسرم مانع خداحافظی ام شد/ می خواهم پسرم به من افتخار کند

ملی پوش ساندا بانوان بعد از کسب پنجمین طلای جهانی خود گفت: همسرم همیشه پشتیبان من بوده است و حتی چندباری که خواستم خداحافظی کنم او اجازه این کار را نداد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی ساندا بانوان ایران در رقابت های جهانی ووشو 2019 شانگهای چین بازهم توانست 3 مدال طلای ارزشمند را به دست آورد. در این میان شهربانو منصوریان برای پنجمین بار پیاپی روی سکوی نخست رقابت های جهانی رفت و یک رکورد فوق العاده را برای زنان ورزشکار ایران ثبت کرد.

شهربانو منصوریان در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، درباره کسب پنجمین طلای خود در جهان و البته دوری از فرزندش برای حضور در اردوهای تیم ملی صحبت کرد. مشروح صحبت ها شهربانو منصوریان را با جی پلاس در زیر می خوانید.

در جاکارتا هم طلا می خواستم اما نشد

منصوریان درباره کسب پنجمین مدال پیاپی طلای خود در رقابت های جهانی ووشو گفت: خیلی خوشحالم که توانستم پنجمین طلای قهرمانی جهان را بگیرم. 5 طلای قهرمانی جهان، 3 طلا قهرمانی آسیا و 3 طلای جام جهانی را درکارنامه دارم. در بازی های آسیایی مدال نقره گرفتم اما دوست داشتم به طلا می رسیدم. تمام تلاشم را کردم که در جاکارتا قهرمان شوم اما این اتفاق نیفتاد. ان شالله دوره های بعد جبران می کنم.

بهترین ها در رقابت های جهانی شرکت می کنند

او با بیان اینکه کشورها در ووشو پیشرفت خوبی داشتند، اظهار کرد: در مسابقات جهانی بهترین های این رشته شرکت می کنند. خیلی از کشورها که انتظار نداشتیم عملکرد خوبی داشته باشند و نشان دادند که خیلی پیشرفت کردند. ووشوکاران دیگر کشورها  با حریفان و مربیان چینی تمرین می کنند و حتی اردوهایی را هم در این کشور برگزار می کنند.

برای اولین بار با مربی ایرانی به این نتیجه رسیدیم

طلایی تیم ملی ووشو ایران در رقابت های جهان با اشاره به کسب سه مدال طلا با هدایت یک مربی ایرانی گفت: خداراشکر سطح ما خیلی بالا رفته است و برای اولین بار توانستیم با مربی ایرانی این نتیجه را برجای بگذاریم و نتایج خوبی را کسب کنیم. به نظرم ووشو ایران بیش از این ها هم می تواند رشد کند و حتی جوانان هم می توانند با سرمربی گری ایرانی ها پله های ترقی را طی کنند.

همسرم اجازه نداد خداحافظی کنم

او در پاسخ به این سوال که خانواده به خصوص همسرش چه تاثیری در کسب موفقیت هایش داشته اند، گفت: در شهرستانی که ما زندگی می کردیم خیلی عرف نبود که یک خانم در هفته چندین بار برای تمرین به اصفهان برود و دور از خانه تمرین کند. بعد از اینکه ازدواج کردم همسرم به معنای واقعی حامی من بود. بارها خواستم خداحافظی کنم اما همسرم نگذاشت. وقتی می دید که انگیزه زیادی دارم و عاشق ورزش کردن هستم به ادامه دادن تشویقم کرد.

نه ازدواج و نه بچه دارشدن مانع پیشرفتم نبود

منصوریان درباره اینکه آیا داشتن فرزند مانعی برای تمرین کردن یا ادامه راه ورزش حرفه ای او بوده یا خیر، اظهار کرد: 20 روز بعد از اینکه پسرم به دنیا آمد به اردوهای تیم ملی رفتم و روزهای کمی کنار او بودم. تمرینات سختی را شروع کردم اما در همین دوران هم همسرم پیشتیبانم بود. ازدواج و بچه دار شدن نه تنها نتوانست جلوی پیشرفتم را بگیرد بلکه انگیزه ام برای موفقیت بیشتر هم شد. هر زمانی در تمرینات خسته می شدم و سختی می کشیدم به صورت تصویری با پسرم ارتباط برقرار می کردم؛ درست است که او نمی تواند حرف بزند اما من با او حرف میزدم و از دیدنش روحیه می گرفتم. دوست دارم وقتی بزرگ شد در ذهنش این باشد که مادرش 6-7 طلای جهانی دارد و به من افتخار کند. می خواهم از این حیث هم رکورددار ایران شوم.

به این زودی ها خداحافظی نمی کنم

شهربانو منصوریان با بیان اینکه فعلا قصد خداحافظی از تیم ملی را ندارد گفت: در ووشو می توان تا 40 یا حتی 45 سالگی هم ادامه داد و مطمئن باشید تا آن زمان من خداحافظی نمی کنم. تا بازی های آسیایی دوره بعد هم سنم می رسد اما خیلی ناراحتم که بعد از آن چه کنم؟ شاید در لیگ های حرفه ای به کارم ادامه دهم.

 

او در پایان گفت: حدود یک سال است که در هرمزگان تمرین می کنم و امکانات و رسیدگی هایی که هیات این استان انجام داد در کسب مدال طلای من تاثیر فراوانی داشت. باید از رییس هیات و رییس تربیت بدنی هرمزگان هم تشکر کنم چرا که برای من سنگ تمام گذاشتند.

 

شهربانو و یک عاشقانه مادرانه +عکس

دیدگاه تان را بنویسید