یادداشت جی پلاس/

درس مهم نساجی، سایپا و پیکان/ سرخابی ها لطفا غر نزنید!

تیم های پرسپولیس و استقلال با گذشت 5 هفته از لیگ برتر فوتبال با مشکل گلزنی روبرو هستند، اما بهانه تراشی هایی که می کنند، بار فنی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، هر دو تیم استقلال و پرسپولیس در هفته پنجم روز بدی را پشت سر گذاشتند. سرخپوشان در خانه مقابل سپاهان تن به شکست دادند و آبی پوشان نیز هر چند از دیدار خارج از خانه برابر ذوب آهن دست خالی برنگشتند اما دو بار از دست دادن پیروزی برای این تیم دردناک بود.

پرسپولیس در پایان هفته پنجم لیگ برتر تنها سه گل به ثمر رسانده و به وضوح در خط حمله با مشکل روبروست. براندائو هنوز نتوانسته خودی نشان دهد، علیپور هم که مدت هاست به پایش قفل زده شده و خبری از گلزنی هایش نیست. در اردوی رقیب سنتی یعنی استقلال نیز این مشکل وجود دارد. شاگردان استراماچونی هر چند دو بار برابر ذوب آهن گلزنی کردند، اما هر دو گل این تیم توسط هافبک ها به ثمر رسید و مهاجمان آبی باز هم در گلزنی ناکام بودند. استقلال با وجود این دو گل هنوز به میانگین یک گل در یک بازی نیز نرسیده است.

کالدرون بارها مستقیم و غیرمستقیم به مشکل گلزنی تیمش اشاره کرده و مهاجمی مانند براندائو را گزینه نهم خودش اعلام کرده است. نبود بودجه برای خرید یک مهاجم با کیفیت خارجی صدای سرمربی آرژانتینی را در آورده است.

استقلال نیز با از دست دادن پاتوسی، به گفته فتحی به دنبال جذب مهاجم خارجی است. این در حالی است که دیاباته به ترکیب استقلال اضافه شده اما همچنان تمایل برای خرید یک مهاجم دیگر وجود دارد. به این ترتیب هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای رفع مشکل گلزنی قصد دارند سراغ مهاجم خارجی بروند.

شاید لازم باشد مسئولان باشگاه استقلال و پرسپولیس به جای این ولع و اشتهای کاذب برای دور ریختن بیت المال و رقابت در خرید بازیکنان خارجی یک بار هم که شده ترمز خود را بکشند و نگاهی به پشت سر بیندازند. شاید ایراد در جای دیگری است! مدیران سرخابی آیا تاکنون نگاهی به جدول انداخته اند؟ آمار و اعداد و ارقامش را بررسی کرده اند؟ چگونه تیمی مانند نساجی به تنهایی 12 گل یعنی تقریبا دو برابر مجموع تیم های استقلال و پرسپولیس گل زده و یک بازیکن خارجی هم نه در حمله بلکه در کل تیمش ندارد؟ ماشین سازی تبریز 7 گل در این فصل به ثمر رسانده که برابر کل گل های سرخابی ها تا بدین جای لیگ است.

پیکان نیز تعداد گل هایش دو رقمی است. بازیکنان این تیم سه برابر پرسپولیس و بیش از دو برابر استقلال گلزنی کرده اند. آیا این توفیق در امر گلزنی با خرید مهاجمان باکیفیت خارجی به دست آمده است؟ سایپا نیز بدون مهاجم خارجی 9 گل در 5 هفته به ثمر رسانده است.

با نرخ فعلی ارز، برای خرید یک مهاجم نسبتا با کیفیت به هزینه ای بیشتر از 10 میلیارد تومان نیاز است. با این بودجه می توان دو یا سه مهاجم خوب داخلی خرید. چرا گلزنان موفق فصل گذشته، هیچ گاه در لیست خرید پرسپولیس و استقلال قرار نمی گیرند؟

مهاجمان دو تیم معمولا غرق در حاشیه هستند و تمرکز خود را به جای تمرین بر فعالیت در فضای مجازی، پاسخ منتقدان و ... معطوف می کنند. باشگاه های پرسپولیس و استقلال اگر 10 مهاجم خارجی نیز بخرند، تا زمانی که سازوکار درستی در نقل و انتقالات نداشته باشند، مشکل تیم شان حل نمی شود.

دیدگاه تان را بنویسید