جی پلاس

راز عجیب برنده جایزه پوشکاش 2015 / وندل لیرا: می خواستم خودکشی کنم!

برنده جایزه فرانس پوشکاش درسال 2015 راز عجیبی را از زندگی اش را برملا کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، وندل لیرا زننده بهترین و زیباترین گل جهان در سال 2015 که جایزه فرانس پوشکاش را که به زننده بهترین گل سال تعلق می گرفت، از آن خود کرد. حالا این بازیکن بعد از چهارسال از این اتفاق درباره زندگی شخصی اش رازی را برملا کرده که به گفته لیرا هیچ کسی از آن باخبر نبوده است.

لیرا درباره زندگی اش قبل از دریافت این جایزه می گوید:

من می خواستم خودکشی کنم و به زندگی خودم پایان بدهم. زمانی که شما نمی توانید هیچ غذایی برای همسر و فرزندتان فراهم کنید چه می کنید؟ من حتی کمترین کار را هم نمی توانستم برای دخترم انجام بدهم. در واقع من هیچ راهی نداشتم.

تمام شب ها فقط گریه می کردم. برای یک بازی دوستانه راهی شهر گویانزیا بودیم و تمام راه را گریه کردم تا حدی که واقعا چشمانم آسیب دید. تصمیمم را گرفته بودم و می خواستم در این سفر به زندگی خودم پایان بدهم اما نتوانستم. بنابراین به خانه برگشتم و دخترم را بغل کردم؛ نمی توانستم اجازه بدهم او بدون پدر، بزرگ شود.

دو روز بعد از این اتفاق شنیدم گلی که به ثمررساندم نامزد دریافت جایزه پوشکاش شده است! این موضوع زندگی ام را تغییر داد و باعث شد برای عوض کردن آن بجنگم. من توانستم داستان زندگی ام را یک بار دیگر بنویسم. جایزه پوشکاش در زمان مهمی از زندگی من به دست آمد و خوشحال بودم که نتوانستم آن اشتباه بزرگ را انجام بدهم.

کنار مادرم نشسته بودم و ناهار می خوردم که تلفنم زنگ زد. به خاطر اینکه بدهی های زیادی داشتم فکر می کردم طلبکار است و به همین دلیل جواب تلفن را ندادم اما زنگ زدن ها ادامه داشت. در نهایت مجبور به پاسخگویی شدم. پشت خط کسی بود که به من گفت: تو نامزد دریافت جایزه پوشکاش شدی!

 

وندل لیرا

 

به گزارش جی پلاس، گلی که باعث شد لیرا برنده جایزه پوشکاش شود در بازی دو تیم گمنام برزیل و در حضور فقط 297 نفر به ثمر رسید اما این گل در میان سه گل برتر جهان قرار گرفت و باعث شد حضور زننده گل در زوریخ سوییس قطعی و در نهایت او جایزه را هم ببرد.

وندل لیرا در این باره گفت: زمانی که فهمیدم نامزد دریافت این جایزه شده ام به اینستاگرام مسی نگاه کردم و به خودم گفتم با این همه طرفداری که او دارد، این جایزه به من نمی رسد اما بعد از چند روز همه چیز برایم تغییر کرد. هرکسی که در خیابان های برزیل من را می دید و می شناخت می گفت ما از تو حمایت می کنیم. کم کم به خودم اطمینان پیدا کردم و برای برنده شدن به زوریخ رفتم.

اصلا باورپذیر نبود من در کنار کاکا و رونالدو که هوادارشان بودم قرار گرفتم؛ چیزی شبیه به افسانه.  من و همسرم 5 سال بود که باهم ازدواج کرده بودیم اما هیچ وقت ماه عسل نرفتیم. قبل از رفتن به زوریخ به او گفتم بیا به این سفر برویم و عکس بگیریم. این سفر ماه عسل ما بود!

 

وندل لیرا

 

زمانی که ناکاتای ژاپنی نام لیرا را به عنوان برنده خواند او از شدت خوشحالی به حضار تعظیم کرد. این بازیکن در صحبت های خود در مراسم بهترین های سال گفت: من باورم نمی شود؛ مسی را شکست دادم و به جایزه پوشکاش رسیدم. قرار گرفتن نام من در تاریخ فوتبال یک افسانه بود.

او بعد از گذشت چهارسال هنوز هم این جایزه را باور ندارد و می گوید: هنوز هم نمی توانم آن را باور کنم. زمانی که این جایزه را بردم دخترم دو ساله بود اما الان که به مدرسه می رود می گوید همه می گویند این دختر همان بازیکنی است که جایزه پوشکاش را برده. او یک بار به خانه آمد و به من گفت: پدر، دوستانم جایزه ات را می خواهند می توانم جایزه را به آن ها بدهم؟ من هم گفتم نه مارسلا این فقط برای پدر است.

وندل لیرا درباره اینکه آیا واقعا قبول دارد که گلش بهترین گل سال بوده گفت: حریفان من زلاتان، نیمار، مسی، فلورنزی، صلاح، خامس، آلتینتوپ، رونالدو، ژیرو و چند نفر دیگر بودند و من در میان آن ها گل نیمار را بیشتر پسندیدم.

 

وندل لیرا

 

لیرا هم چنین معتقد است که آمار، مسی را بهترین بازیکن جهان در سال 2019 می داند و او خیلی خوب بوده است اما فن دایک عملکرد خیره کننده ای در دفاع داشته است. لیرا گفت: آن سالی که کاناوارو بهترین بازیکن جهان شد به اندازه فن دایک خوب نبود و انتخاب من هم این بازیکن خواهد بود. او هم چنین درباره بهترین بازیکن زنان نیست گفت: مارتا، پله فوتبال زنان و بهترین بازیکن است.

وندل لیرا بعد از آن توانست به عنوان یکی از جوانان برزیل بر سر زبان ها بیافتد و حتی شنیده شد آث میلان هم به او پیشنهاداتی ارائه کرده بود اما به دلیل مصدومیت این بازیکن حضور کمرنگی در فوتبال داشت. او هم اکنون یکی از بهترین بازیکنان فوتبال کامپیوتری فیفا است.

نکته جالب توجه دیگر در زندگی این بازیکن این است که او در 6 نوامبر 2015 در دریا گم شده بود و نگهبانان ساحلی او را نجات دادند!

 

دیدگاه تان را بنویسید