گفت وگوی جی پلاس با ملی پوش قایقرانی

عاقل حبیبیان: گرفتن سهمیه المپیک قایقرانی دشوارتر شد/ با انگیزه و قدرت بر کمبود امکانات غلبه می کنیم

ملی پوش قایقرانی ایران گفت: با اینکه خیلی شرایط گرفتن سهمیه در قایقرانی سخت است اما انگیزه لازم برای کسب سهمیه المپیک 2020 را داریم انجام دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

عاقل حبیبیان ملی پوش قایقرانی روئینگ ایران در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره شرایط تیم ملی برای رقابت های کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو، اظهار کرد: ابتدا در تهران تمرین می کردیم اما چند روز به میانه آمدیم و تمرینات خوبی را پشت سرگذاشتیم. از لحاظ فشار و بدنسازی خیلی خوب جلو رفتیم اما فعلا فقط پارو می زنیم و امیدوارم بتوانیم از لحاظ زمانی بهبود پیدا کنیم و برای قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک توکیو آماده شویم. رقابت های قهرمانی آسیا اوایل آبان برگزار می شود.

ملی پوش قایقرانی روئینگ درباره سخت شدن نحوه کسب سهمیه المپیک 2020 در رشته قایقرانی گفت: متاسفانه شرایط برای کسب سهمیه خیلی سخت شده است و صرفا شخصی که رکورد زمانش خیلی بهتر باشد می تواند راهی المپیک شود. در دو نفره سبک وزن و سنگین وزن بیشترین شانس را داریم که امیدوارم این اتفاق رخ بدهد و سهمیه بگیریم. با اینکه خیلی شرایط سخت است اما ما انگیزه لازم را داریم و می خواهیم سهمیه المپیک 2020 را به دست آوریم. امیدوارم شرایط بهتر شود و بتوانیم به هدفمان برسیم.

حبیبان ادامه داد: این اولین بار است که شرایط گرفتن سهمیه این گونه سخت شده است. جذابیت بیشتر شده اما کار برای کسب سهمیه دشوار است. یعنی تیم های که هم سطح ایران هستند کارشان برای رفتن به المپیک سخت تر شده و با این حال باید قانون را قبول کنیم و به جای تاسف برای کسب سهمیه تلاش کنیم. 12 ماه سال در اردو هستیم و با شرایط سخت تمرین می کنیم چرا که می دانیم برای سهمیه باید خیلی تمرین کنیم. المپیک، گلچین ورزشکاران است و این تصمیم جدید به نوعی آن را سخت تر کرد. هرچه که هست این قانون خوب نبود و به نفع ایران نیست. البته ما روحیه لازم را برای رفتن به توکیو داریم و همه این مسائل را فراموش کردیم.

او درباره رقابت های قهرمانی آسیا نیز اظهار کرد: مسابقه های قهرمانی آسیا حدود 3 ماه دیگر برگزار می شود. بسیار امید داریم که پسران با 3 مدال که ان شاء الله 2 مدال آن طلا باشد، از رقابت ها برگردیم. مطمئنا به دنبال بهترین نتیجه در قهرمانی آسیا هستیم.

حبیبیان درباره مسابقه های سهمیه المپیک 2020 توکیو، افزود: اگر تمرینات را به خوبی انجام بدهیم، برای رقابت های سهمیه المپیکی می توانیم به وضعیت ایده آل برسیم. تقریبا 3 ماه بعد از قهرمانی آسیا مسابقه های سهمیه المپیک برگزار می شود. زمان خوبی است برای اینکه پس از تمرینات سخت، بتوانیم با حریفان قدری که در این رقابت ها هستند مقابله کنیم. واقعا همه با بهترین ترکیب به کسب سهمیه می آیند و ما می دانیم کار دشوار است. تیم های قدرتمند که تکلیف شان مشخص است اما تیم های دیگر نظیر ایران باید سخت تر از همیشه تمرین کنند.

عاقل حبیبیان با بیان اینکه مشکلات برای قایقران ها زیاد است، در این باره به جی پلاس گفت: متاسفانه از لحاظ قایق واقعا شرایط خوبی نداریم و کیفیت آن ها خیلی پایین است. از لحاظ امکانات باید به ما رسیدگی بیشتری صورت بگیرد. اگر شرایط بدنسازی، اردو، تغذیه و سخت افزارها مناسب تر شود مطمئن باشید که ما هم بهتر کار می کنیم. اگر همه چیز برای ما خوب باشد و ما بتوانیم با خیال راحت استراحت کنیم، تمریناتمان را درست انجام می دهیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: قایقرانی مشکلات فراوانی دارد و بارها از مشکلات اقتصادی، امکانات و کاستی ها صحبت کردیم. بالاخره از هر لحاظ در آسیا و اروپا، رتبه پایین تری داریم؛ با این حال امیدواریم همه مسائل درست شود. شاید ما خیلی مشکل داشته باشیم اما آن قدر انرژی داریم که می توانیم بسیاری از مشکلات را جبران کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید