یادداشت جی پلاس

ریخت و پاش 200 میلیونی شمشیربازی در اعزام پر ابهام دختران!

با وجود اینکه تیم ملی شمشیربازی ایران با یک مدال ارزشمند از رقابت های جهانی برگشت اما هیچ یک از اعضای فدراسیون به استقبال تیم نرفتند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، شبنم روحی- رقابت های شمشیربازی قهرمانی جهان هفته گذشته به میزبانی بوداپست مجارستان برگزار شد و شمشیربازی ایران صاحب یک مدال با ارزش برنز توسط مجتبی عابدینی شد.

این بخش مثبت رقابت ها برای ایران بود اما متاسفانه بانوان ایران در رقابت های این سطح نتوانستند عملکرد قابل قبولی را داشته باشند. البته علت رفتن زنان به مسابقاتی در چنین سطح کیفی و هزینه زیاد، معلوم نیست. سال ها همه از رفتن زنان به رقابت های مختلف بین المللی استقبال می کنند و به فدراسیون هایی که اعزامی را در بخش بانوان خود انجام نمی دهند انتقاد می کنند.

اما فدراسیون شمشیربازی با یک هزینه گزاف دختران را به رقابت های جهانی اعزام کرد. ظاهرا بیش از 200 میلیون  تومان هزینه اعزام دختران به این رقابت ها شده اما فدراسیون ترجیح داد این کار را انجام بدهد. دختر رییس فدراسیون هم در رقابت های جهانی حضور پیدا کرد.

پریا ماهرخ، سکینه نوری و مهسا پوررحمتی در بخش اپه  و نجمه سازنجیان، فائزه رفیعی و کیانا باقرزاده در بخش سابر راهی مجارستان شدند.

در میان شش شمشیرباز ایران بهترین رده را سازنجیان کسب کرد و در جایگاه 101 قرار گرفت.

جایگاه دیگر شمشیربازان ایران:

پریا ماهرخ  جایگاه 124

سکینه نوری  جایگاه156

مهسا پوررحمتی  جایگاه 177

نجمه سازنجیان جایگاه 101

فائزه رفیعی جایگاه 103

کیانا باقرزاده جایگاه 139

تیم ملی سابر هم بیست و یکم و تیم ملی اپه سی ام شدند.

قطعا نه تنها کارشناسان بلکه دیگر افراد هم می دانند کار خاصی برای بانوان صورت نگرفته که قرار باشد آن ها رده بالایی را در رقابت ها کسب کنند اما موضوع مورد بحث در خصوص هزینه ای است که برای اعزام آن ها صورت گرفته است. اگر فدراسیون این هزینه را برای بالابردن سطح فنی این بانوان انجام می داد به مراتب می توانست تاثیر بهتری روی آن ها داشته باشد.

این اعزام زمانی مثمر ثمر خواهد بود که فدراسیون یک برنامه فنی خوب برای شمشیربازان تدارک دیده باشد و بعد برای کسب تجربه راهی این رقابت ها شوند اما وقتی فدراسیون هیچ گونه برنامه ای برای بانوان ندارد اعزام به رقابت هایی با سطح بالا چه فایده می تواند داشته باشد؟ آن هم برای فدراسیونی که با مشکلات مالی زیادی درگیر است و برای اعزام یک ماساژور و یا یک پزشک همراه تیم ملی اسلحه سابر مشکل دارد! 

اگر تیم های ملی بانوان به جای این هزینه زیاد برای رفتن به مجارستان به دو مسابقه جایزه بزرگ و سطح پایین تر می رفتند و می توانستند مسابقه های زیادی انجام بدهند بهتر نبود؟ فدراسیون شمشیربازی که برنامه خاصی برای بانوان ندارد ولی برای اینکه نشان بدهد کار خاصی انجام می دهد بانوان را به رقابت های جهانی فرستاد! نتایج تیم ملی بانوان در رقابت های قهرمانی آسیا هم نشان داد که فدراسیون باید بیش از این ها به بانوان اهمیت بدهد اما آن اهمیتی که باعث پیشرفت این دختران مستعد است را  چندان از سوی فدراسیون شاهد نبودیم.

این بی برنامگی در از موضوعات دیگر رخ داده است. جایی که مجتبی عابدینی با مدال برنز آن هم برای اولین بار در تاریخ به ایران می آید اما فضل الله باقرزاده رییس فدراسیون و دیگر اعضای فدراسیون هیچ کدام به استقبال او و تیم ملی اسلحه سابر نرفتند!

باقرزاده که در مصاحبه و اظهار نظرهای مختلف اعلام کرده بود در زمان مسابقه ملی پوشان استرس داشته و اهمیت زیادی به آن ها می دهد اما در یکی از مهم ترین شرایطی که باید حضور داشت، غیبت کرد.

این بی برنامگی تا حدی پیش رفت که کمیته ملی المپیک هم از سوی فدراسیون برای استقبال مطلع نشد. به نظر می رسد این مدال برای مسئولان کمیته ملی المپیک، رسانه ها و مردم اهمیت بیشتری دارد تا خود اهالی فدراسیون.

 

دیدگاه تان را بنویسید