دیدار صمیمانه ورزشکاران و مدیران ورزشی با یادگار امام (س)؛

صالحی امیری: دمیدن روح امام باعث تقدس جماران شد/ مرام پهلوانی را در مکتب امام آموخته ایم

رییس کمیته ملی المپیک گفت: روح امام در جماران دمیده شده است و به همین دلیل هم مقدس شده است.

لینک کوتاه کپی شد

رضا صالحی امیری در گفت و گو با جی پلاس گفت: جماران یک مکان نیست، یک مکتب است. جماران یک گفتمان است؛ یک حقیقت تاریخی است که در آن احساس، معرفت و اخلاق موج می زند. وقتی انسان به محیط جماران وارد می شود با همه محله متفاوت است. ما جماران را با امام می شناسیم و امام را با عصاره فضیلت ها و معرفت ها می شناسیم. روح امام در جماران دمیده شده است و به همین دلیل هم مقدس شده است. مکان به خودی خود مقدس نیست  مگراینکه روحی در آن دمیده شود و چون در جماران روح امام  دمیده شد ما آن را مقدس می دانیم.

سیدرضا صالحی امیری گفت: هر سال ورزشکاران ایران در چنین ایامی با امام راحل و عظیم الشان تجدید میثاق می کنند تا یکبار دیگر  به ارزش های انقلاب اسلامی، به راه امام، به سیره امام اعلام وفاداری کنند. ورزشکاران ما یکبار دیگر وفاداری ، اعتقاد و ایمان خود را به امام اعلام خواهند کرد. این یک نقطه آغازی برای کسب سکوهای جدید درکنار این فضا است و ما تا ساعاتی دیگر با حضرت سید حسن خمینی یادگار امام عزیز دیدار خواهیم داشت.

صالحی امیری گفت: مهم این است که ما مرام پهلوانی را در مکتب امام آموخته ایم. قهرمان امروز ما موقعی می تواند در دل ملت جای بگیرد که پهلوان باشد. سیره پهلوانی یعنی پاسداشت ارزش ها، فضیلت ها، معرفت ها واخلاقیات. در گذشته همین جامعه ما زمانی که مردم روستا به حج طولانی می رفتند و از آن ها می پرسیدند نوامیس خود را چه می کنید؟ می گفتند به پهلوان روستا می سپاریم. یعنی یک پهلوان حافظ اخلاق و نوامیس و حافظ امنیت مردم است.

او ادامه داد: امروز هم اینگونه است. وقتی مردم، پهلوان را می بینند او را تکریم می کنند. جامعه هنوز هم از تختی تجلیل می کنند. این یک دلیل دارد اینکه مرام پهلوانی یعنی تبعیت از گفتمان امام خمینی.

او در پایان گفت: باید از جانبازان، ایثارگران و کسانی که گردن ما حق دارند یاد کنیم. نسل جدیدی هم در ورزش ما رویش کرده و آن معلولان و جانبازان و ایثارگران هستند که در سکوهای جهانی درخشیدند. درعرصه جهانی ما صاحب یک جایگاه بسیار برتر هستیم و همه این ها به برکت خون شهداست و ما مدیون آن ها هستیم. در این ایام هم از ملت التماس دعا داریم که خدای بزرگ ما را هدایت کند و مشکلات از ملت برطرف شود.

دیدگاه تان را بنویسید