گزارش جی پلاس/

بمب ساعتی داوری و بی خیالی مسئولان

مشکلات داوری در لیگ برتر فوتبال تبدیل به یک بمب ساعتی شده که بی توجهی و سهل انگاری عجیب مسئولان باعث شده زمان انفجارش روز به روز نزدیک تر شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، کمیته داوران با وجود مشکلاتی که در زمینه داوری در لیگ برتر وجود داشته گوش شنوایی از خود نشان نداده است. افزایش حساسیت رقابت های لیگ برتر، افزایش اعتراض ها، بالارفتن ضریب خطای داوران همه و همه باعث نشده تا کمیته داوران از رویه اشتباهی که در چینش داوری داد، دست بکشد و با سیاست بیشتری کار را دنبال کند.

هفته گذشته انتخاب رضا کرمانشاهی، داوری که پرسپولیسی ها حساسیت زیادی رویش دارند برای دیدار با فولاد باعث شد که تنش ها به اوج برسد. پنالتی اشتباه فولاد و اولین شکست پرسپولیس حسابی سرخپوشان را عصبی کرد، اما حتی این جنجال بزرگ نیز مسئولان کمیته داوران را بیدار نکرد. بحث اعتراض به داوری از درگیری لفظی وسط زمین خارج شده و تیم ها کار را به بیانیه و اطلاعیه کشانده اند. اما همه این مسائل باعث نشده که تغییر رویه ای به وجود بیاید.

در تصمیمی عجیب قضاوت دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان به بنیادی فر سپرده شده بود، داوری که در ابتدای کار به عنوان یک پدیده داوری معرفی شده بود اما اشتباهاتش این قدر عجیب و غریب و زیاد بود که با محرومیت نیز روبرو شد، اما این که چرا بعد از جنجال هفته گذشته قضاوت این بازی به بنیادی فر سپرده شد سوالی است که فقط کمیته داوران می تواند جواب بدهد.

اگر کمیته داوران همچنان بخواهد بی توجه به مسائل به وجود آمده، به چینش های عجیب و غریب ادامه بدهد، کاملا قابل پیش بینی است که یک سوپرجنجال عجیب در فوتبال کشور در هفته های پیش رو به وجود بیاید. یک فاجعه داوری با عواقب بد و نگران کننده که مسئولیت اصلی آن قطعا با کمیته داوران است.

 

دیدگاه تان را بنویسید