گزارش جی پلاس/

پرسپولیس و مشکل جدید اتوبوس!

تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه رقابت های لیگ برتر، باید ترفندی برای فرار از تاکتیک دفاعی حریفان پیدا کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، سرخپوشان پایتخت در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال هر چند با پیروزی 2 بر صفر برابر استقلال خوزستان موقتا صدرنشین شدند، اما نوع بازی این تیم ته جدولی ویترینی بود که پرسپولیسی ها احتمالا تا پایان فصل بارها با آن روبرو خواهند شد؛ دفاع اتوبوسی و موقعیت سازی در ضد حملات روشی است که احتمالا تیم ها در نیم فصل دوم برابر قهرمان دو دوره اخیر لیگ برتر به کار خواهند بست.

در نیم فصل نخست البته شرایط متفاوت بود. پرسپولیس هرچند در فاز نتیجه گیری خوب عمل می کرد اما نبود نفرات کافی روی نیمکت و خستگی بازیکنان باعث می شد که این تیم نتواند در تمام دقایق بازی صاحب توپ و میدان باشد، همین مساله باعث می شد که حریفان تا حدی مالکیت بازی را در اختیار بگیرند، اما حالا با پایان محرومیت پرسپولیس و اضافه شدن نفراتی مانند بودیمیر، شیری، رفیعی و ترابی پرسپولیس در میانه میدان و همچنین در خط حمله تقویت شده است و کمتر تیمی بتواند در وسط زمین با کمربندی میانی پرسپولیس رقابت کند، به این ترتیب کاملا طبیعی است که تیم های حریف میانه میدان را واگذار کرده و با فشرده سازی خطوط دفاع سعی در حفظ دروازه داشته باشند.

پرسپولیس حداقل در دیدار برابر استقلال خوزستان نشان داد که راهکار متناسبی برای این تاکتیک احتمالی حریفان نیافته است. قرمزها در نیمه نخست عملا موقعیتی نداشتند و حتی ده نفر شدن حریف نیز کمکی به خطر آفرینی روی دروازه نداشت. حتی استقلال خوزستان در یکی دو صحنه روی ضدحمله می توانست به گل نیز برسد. پرسپولیسی ها حوصله کافی نداشتند و از سبک بازی خوزستانی ها به وضوح عصبی شده بودند. توپ های زیاد از دست رفته و پرخاشگری بازیکنان این تیم نشان داد که آنها نمی توانند در برابر تیم های به شدت دفاعی با آرامش کار را دنبال کنند.

اگر استقلال خوزستان ته جدولی توانسته تا حدی نقشه دفاع اتوبوسی را آن هم در ورزشگاه آزادی با موفقیت پیاده کند، احتمالا سایر تیم ها که پتانسیل بیشتری دارند نیز بتوانند این نقشه را پیاده کنند. در این صورت شاهد دیدارهایی یک طرفه خواهیم بود که اگر در آن گل زودهنگام به ثمر نرسد کار برای پرسپولیس بسیار سخت و دشوار شود. خصوصا اگر تیمی بتواند با این تاکتیک امتیاز بگیرد احتمالا توجه سایر تیم ها به این شیوع معطوف خواهد شد.

برانکو اگر مربی باهوش همیشگی باشد به زودی خواهد فهمید که با شیوه های هجومی نیم فصل شاید تیمش نتواند نتایج خوبی در ادامه فصل بگیرد. اگر مربی کروات فکری به حال وضعیت روانی و شعور تاکتیکی بازیکنانش در زمانی که به گل نمی رسند پیدا نکند، احتمالا خبری از هت تریک در قهرمانی نخواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید