گزارش جی پلاس از بازی پنجاه و یکم جام هفدهم/

قطر به دنبال قهرمانی تاریخی در خاک دشمن؛ ژاپن در انتظار پنجمین جام

هفدهمین دوره جام ملت های آسیا با برگزاری دیدار فینال به پایان می رسد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، آخرین روز هفدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا امروز (جمعه) با برگزاری دیدار فینال پیگیری می شود.
تیم های ملی ژاپن و قطر از ساعت 17:30 جمعه 12 بهمن در ورزشگاه زاید اسپورت شهر ابوظبی برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف هم می روند.

ژاپنی ها بر خلاف حریف شان با فینال رقابت ها بیگانه نیستند و پنجمین فینال خود را تجربه می کنند. سامورایی ها هر چهار فینال قبلی خود را با قهرمانی به پایان رساندند و این یک آمار خوب برای این تیم محسوب می شود.

در حال حاضر این تیم با 4 قهرمانی پرافتخارترین تیم آسیاست و اگر بتواند قطر را پشت سربگذارد جایگاه خود را در این رده مستحکم تر می کند و شاید این موضوع برای بزرگان فوتبال قاره نظیر عربستان و ایران که 3 قهرمانی دارند خوشایند نباشد. با این حال ژاپن که از ابتدای جام به بردهای ناپلئونی یا اقتصادی معروف شده بود بدون در نظر گرفتن انتقادات توانست خود را به فینال برساند.

در ابتدای رقابت ها و پایان دور گروهی بسیاری اعتقاد داشتند ژاپن به مانند دوره های گذشته و جام جهانی 2018 نیست و نمی تواند تا مراحل بالا پیش برود! بازیکنانی چون یوشیدا، اوساکو، مینامینو از ستاره های این تیم در جام به شمار می روند.

موریاسو، سرمربی ژاپن در نشست خبری پیش از این دیدار گفت: فردا تیمی خواهیم بود که می خواهیم به کشورمان با جام برگردیم. به دنبال رسیدن به افتخارات فردی نیستیم اما می خواهیم برای تیم افتخار آفرینی کنیم. بازی سختی مقابل قطر خواهیم داشت ولی مصمم به پیروزی هستیم.

نتایج ژاپن تا فینال:

ژاپن 3-2  ترکمنستان

ژاپن یک- صفر عمان

ژاپن 2- یک ازبکستان

ژاپن یک- صفر عربستان

ژاپن یک- صفر ویتنام

ژاپن 3 - صفر ایران

 

np7higiaqd7pirneorvw

 

قطری ها با فینال غریبه هستند و حضور آن ها در جمع چهارتیم برای نخستین بار بود و قاعدتا فینالیست شدن آن ها نیز اولین بار رخ داده است. در ابتدای جام که ژاوی هرناندس اسپانیایی پیش بینی کرد قطر با برتری در فینال برابر ژاپن قهرمان می شود کمتر کسی بود که با شنیدن این جمله لبخند نزده باشد و دلارهای قطر را علت این حرف های ژاوی عنوان نکرده باشد اما حالا قطر فینالیست است و یک گام تا قهرمانی در امارات فاصله دارد.

حتی اگر این تیم نتواند قهرمان شود اما با توجه به شرایط فنی تیم فعلی همه می دانند این نتایج ادامه دار خواهد بود. المعز علی که به جواهر قطری معروف شده است آقای گل رقابت هاست و می خواهد با گلزنی در فینال رکورد علی دایی را بشکند.

بسام الراوی، حسن الهیدوس، عبدالکریم حسن، اکرم عفیف هم بازیکنان خوب قطر هستند. ضمن اینکه نمی توان از عملکرد فوق العاده سعد الشیب دروازه بان قطری ها چشم پوشی کرد؛ دروازه بانی که تا این جای جام گلی دریافت نکرده است و بهترین دروازه بان تاریخ جام شده است.

سانچس، سرمربی قطر پیش از این دیدار گفت: من به عملکرد بازیکنان تا اینجای رقابت ها افتخار می کنم. آنها بهترین عملکرد را از خودشان به نمایش گذاشتند. بازی با ژاپن برای قطر در تاریخ ماندگار خواهد بود. با تمام قوا وارد این بازی خواهیم شد تا به پیروزی برسیم و با جام به قطر برگردیم.

با توجه به شرایط تیم ملی قطر و مشکلاتی که دولت امارات برای خبرنگاران و هواداران این تیم در ابتدای جام ایجاد کرده است در صورت قهرمانی آن ها علاوه بر کسب یک عنوان تاریخی، می توانند قهرمانی در خاک دشمن را جشن بگیرند.

نتایج قطر تا فینال:

قطر 2-صفر لبنان

قطر 6- صفر کره شمالی

قطر 2- صفر عربستان

قطر یک - صفر عراق

قطر یک - صفر کره جنوبی

قطر 4- صفر امارات

np7higiaqd7pirneorvw

دیدگاه تان را بنویسید