یادداشت جی پلاس؛

حساب و کتاب در جام ملت ها ممنوع!

اتفاقات عجیب گروه دوم رقابت های جام ملت های آسیا، باعث شده تا حریف احتمالی در مرحله یک هشتم نهایی مبهم بماند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس ، در شرایطی که پیش از آغاز رقابت ها حساب و کتاب های زیادی صورت گرفته بود که ایران در صورت صدرنشینی در گروهش چه مسیری را تا پایان رقابت ها پیش رو دارد، شکست عجیب استرالیا برابر اردن اکثر محاسبات را بر هم زده است. البته که این محاسبات نباید تاثیری رو عملکرد ملی پوشان داشته باشد.

تا پیش از شروع رقابت ها صدرنشینی در گروه بهترین و آسان ترین راه برای رسیدن به مراحل پایانی رقابت ها بود. تیم صدرنشین گروه چهارم قطعا به مصاف یکی از سه تیم گروه های دوم، پنجم و ششم می رفت و روی کاغذ این تیم نمی توانست حریف خطرناکی در مرحله یک هشتم نهایی باشد، اما حالا با شکست استرالیا، روند تا اندازه ای تغییر کرده است. اگر کانگوروها به عنوان تیم سوم از گروه دوم رقابت ها صعود کنند، شاید یکی از حریفان احتمالی ایران در مرحله یک هشتم نهایی باشند.

با این وجود تجربه نشان داده حساب و کتاب هایی از این دست هیچگاه مفید نبوده است. از آخرین فاجعه ای که تیم امید بابت حساب و کتاب هایی این چنینی رقم زد مدت زیادی نمی گذرد. تیمی که در بازی های آسیایی از ترس روبرو نشدن با کره هم شرافت و اخلاق را باخت و هم نتیجه را و در نهایت با ناکامی بازگشت. مطمئنا حساب و کتاب این چنینی برای صدرنشین نشدن در گروه برای تیم ملی بسیار خطرناک است. در آن زمان استیلی که بالای سر تیم بود رسما تایید کرد که امیدها به گونه ای بازی کرده اند که با کره جنوبی روبرو نشوند، اما خوشبختانه کی روش چنین روحیاتی ندارد و در هر بازی تیمش را برای برد به زمین می فرستد.

انتظار از ملی پوشان فوتبال این است که بدون توجه به نتایج سایر گروه ها، بدون توجه به صعودکننده ها و حذف شده ها، بدون توجه به تاثیر احتمالات و قرعه مراحل حذفی با تمام توان در هر سه دیدار حاضر شوند و با بیشترین امتیاز ممکن به عنوان صدرنشین صعود کنند. تاثیر یک صعود مقتدرانه بر حریفان بعدی به مراتب بیشتر از سختی و آسانی قرعه بعد است.

ایران چندین سال است که در رده بندی فیفا در صدر تیم های آسیایی قرار دارد. در جام جهانی عملکرد خوبی داشته و اگر قرار به ترس و حساب و کتاب باشد، این سایر تیم ها هستند که باید از رویارویی با ایران بترسند.

 

لحظه به لحظه با داغ ترین اتفاقات جام هفدهم در امارات + عکس و فیلم

جدول رده بندی رقابت های جام ملت های آسیا 2019

برنامه کامل جام ملت های آسیا + مسیر تیم ها تا فینال و تصاویر ورزشگاه ها

برنامه و نتایج کامل جام ملت های آسیا؛ 2019 امارات

 

دیدگاه تان را بنویسید