گزارش جی پلاس؛

بن بست تاکتیکی آبی ها؛ چرا و چگونه/ همه راه های شفر به "ساناک" ختم می شود؟!

رکورد ناکامی آبی پوشان پایتخت در گشودن دروازه حریفان لیگ برتری به 310 دقیقه رسید تا مشخصات شود تیم شفر از مشکلات تاکتیکی رنج می برد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ زمانی که استقلال در نیمه دوم فصل گذشته حریفان را یکی پس از دیگری شکست می داد کارشناسان و هواداران استقلال معتقد بودند که اگر شفر از ابتدای فصل هدایت تیم را بر عهده داشت، آبی ها می توانستند مانع از کسب دومین قهرمانی پیاپی توسط پرسپولیس شوند. در چنین شرایطی انتظار می رفت در فصل جدید، استقلال شرایط خوبی را تجربه کند و بتواند در زمره مدعیان باشد، اما جدایی چند بازیکن کلیدی استقلال با وجود خریدهای زیاد باعث شد که استقلال همانند فصل گذشته نتایج قابل توجهی به دست نیاورد.

استقلال از شش بازی خود تنها یک پیروزی به دست آورده است. آمار گلزنی این تیم نیز فاجعه بوده و اگر از سه گلی که در دیدار برابر تراکتورسازی به دست آمد صرف نظر شود، این تیم در شش بازی خود تنها 2 بار موفق به گشودن دروازه حریفان شده که به هیچ وجه آمار قابل توجهی نیست.

در این که جدایی چند بازیکن کلیدی استقلال نظیر ابراهیمی در افت فنی تیم موثر بوده تردیدی نیست، اما بازیکنان جدید با نظر خود شفر جذب شده اند و این که چرا نمی توانند کارایی لازم را داشته باشند سوالی است که سرمربی آلمانی باید پاسخگوی آن باشد. ضمن این که تمام مشکلات استقلال به جدایی بازیکنانش مربوط نیست و خلاءهای تاکتیکی نیز در این تیم به چشم می خورد.

خیلی ها بحران تاکتیکی استقلال را جدایی "جیری ساناک" دستیار اول شفر در فصل گذشته می دانند؛ کسی که بعدها به مغز متفکر شفر در استقلال مشهور شد و طراحی و اجرای تمرینات تیم را برعهده داشت. او همچنین یکی از ارکان اصلی آنالیز حریفان استقلال بود اما قبل از اردوی ترکیه به دلیل مشکلات خانوادگی از جمع آبی ها جدا شد و گفته می شود شفر هنوز حاضر نشده مربی دیگری را جایگزین او کند و همچنان منتظر اوست!

استفلال در دیدار برابر نساجی با سبکی مشابه سایر بازی های این فصل و البته بر خلاف فصل گذشته علاقه ای به کار منظم و باحوصله روی زمین ندارد. خط هافبک این تیم عملا از بازیسازی خارج شده و توپ ها عمدتا مستقیم به روی دروازه ارسال می شوند. در چنین شرایطی که اکثر مربیان تازه کار و کم تجربه هم راه مقابله با این تاکتیک را به خوبی فرا گرفته اند نمی توان انتظار داشت آمار گلزنی بهتر از این باشد.

نکونام در دیدار برابر تیم سابقش نشان داد که با آنالیز و تدارک خاصی به میدان رفته است. راه های گلزنی استقلال به طور کامل شناسایی و مسدود شده بود و شاید اگر بازی ساعتی دیگر هم ادامه می یافت، دروازه نساجی بسته می ماند.

به گزارش جی پلاس؛ مسلما شفر با نتایج خوبی که فصل گذشته به دست آورد و تحولی که در تیم بحران زده استقلال ایجاد کرد، فعلا خطری تهدیدش نمی کند، اما در صورت ادامه این روند شاید او هم حرکت روی لبه تیغ و فشار هواداران و حتی کارشناسان و پیشکسوتان باشگاه را احساس کند. چرا که جایگاه فعلی استقلال یعنی یازدهمی (با یک بازی کمتر) قطعا چیزی نیست که مورد پسند هواداران باشد.

دیدگاه تان را بنویسید