گزارش کامل جی پلاس از نتایج کاروان ایران در یازدهمین روز بازی های آسیایی

تاریخ سازی به سبک حدادی در روز پانزدهم بازی های آسیایی + تصاویر

در روز یازدهم بازی های آسیایی ایران به دو مدال طلا رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، در روز یازدهم هجدهمین دوره بازی های آسیایی اندونزی ورزشکاران ایران در رشته های قایقرانی، اسکواش، بوکس، دوومیدانی، جودو، کوراش، سپک تاکرا و دوچرخه سواری رقابت می کنند.

دوومیدانی

امیر مرادی دونده 1500 متر ایران موفق شد به فینال این ماده که عصر فردا برگزار می شود صعود کند.در یازدهمین روز از بازی های آسیایی ۲۰۱۸ رقابتهای ماده پرتاب دیسک با حضور دو نماینده ایران برگزار شد که احسان حدادی نایب قهرمان المپیک لندن توانست با رکورد ۶۵.۷۱  در رده نخست قرار بگیرد و مدال طلای این ماده  را بر گردن اندازد. حدادی در بازی های آسیایی ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴  نیز به مدال طلای پرتاب دیسک رسیده بود و این چهارمین مدال طلای او در بازی های آسیایی در ماده پرتاب دیسک بود. حدادی با این مدال به پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ایران در ادوار بازیهای آسیایی تبدیل شد.

 

 

احسان حدادی

دوومیدانی - امیر مرادی

شیرجه

در ادامه رقابت‌های شیرجه بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، ملی‌پوشان ایران در ماده سکوی ۱۰ متر هماهنگ به مصاف رقبای خود رفتند که از کسب مدال باز ماندند. شهنام‌ نظرپور و مجتبی‌ ولی‌پور دو شیرجه روی ایران در این مسابقات هستند که در این ماده با کشورهای چین، کره‌جنوبی، کره شمالی، اندونزی، تایلند، مالزی و سنگاپور به رقابت‌ پرداختند و در پایان، با امتیاز ۳۱۸.۰۶ در جایگاه ششم قرار گرفتند.

قایقرانی

کایاک چهار نفره ۵۰۰ متر : ایران با ترکیب احمدرضا طالبیان، پیمان قوی‌دل، علی آقا میرزایی و امین بوداغی به آب زد و در مرحله گروهی نیز با ثبت زمان ۱:۲۸.۴۶۹ دوم و راهی فینال این رویداد مهم شد.

کایاک دو نفره هزار متر: ایران با ترکیب علی آقامیرزایی و امین بوداغی در مرحله مقدماتی به آب زد و با ثبت زمان ۳:۳۸.۲۰۲ به عنوان قایق سوم راهی فینال بازی‌های آسیایی شد.

*تیم‌ ‌ملی کانوپولوی بانوان ایران در دیدار نهایی بازی‌های آسیایی به مصاف سنگاپور رفت و با نتیجه‌ قاطع پنج بر دو حریفش را شکست داد و قهرمان شد.

تیم‌ ‌ملی کانوپولوی مردان که با شکست برابر ژاپن از رسیدن به فینال بازی‌های آسیایی باز مانده بود، در دیدار رده بندی نیز برابر چین تایپه باخت و در جایگاه چهارم این رویداد قرار گرفت.

مسابقات کانوپولو به صورت آزمایشی در بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود و مدال آن در جدول رده‌بندی محاسبه نمی‌شود.

 

قایقرانی

قایقرانی

قایقرانی

 

کوراش

چهار کوراش کار ایران در روز دوم مسابقات کوراش بازی‌های آسیایی به مصاف حریفان خود رفتند و با پیروزی راهی مرحله  یک هشتم نهایی شدند. زهرا نادری و  آذر کولیوند نمایندگان وزن ۶۳- نمایندگان ایران در بخش بانوان این رقابت‌ها هستند که ابتدا  نادری برابر حریف کره جنوبی خود مبارزه کرد که در نهایت با نتیجه  ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد، سپس کولیوند  در همین وزن به مصاف حریف هندی رفت  که با پیروزی ۳ بر صفر در این مبارزه راهی مرحله بعد شد. زهرا نادری نماینده وزن 63- کیلوگرم تیم ملی کوراش بانوان به مصاف نماینده اندونزی رفت و با شکست مقابل میزبان از گردونه رقابت‌هاحذف شد.  کولیوند هم با شکست برابر حریف قزاق از دور رقابت ها کنار رفت.

در بخش مردان نیز دو نماینده ایران در وزن ۸۱- توانستند با غلبه بر حریفان ترکمنستانی خود به مرحله بعد صعود کنند. امید تیزتک، دیاناچ آمیروف را ۱۰ بر صفر  از پیش رو برداشت و الیاس اکبری ندیر الله بردیف را ضربه فنی کرد و به یک هشتم نهایی این رقابت‌ها صعود کرد. امید تیزتک در یک هشتم نهایی برابر کوهی سوئدا از ژاپن پیروز شد تا با دومین پیروزی خود راهی یک چهارم نهایی شود. وی در مرحله بعدی با برنده افغانستان و اندونزی رقابت می کند.. الیاس علی اکبری» در یک هشتم نهایی برابر «رحمان» از اندونزی پیروز شد و با کسب دومین پیروزی متوالی به یک چهارم نهایی رسید.وی در دور بعدی با «بایان موخ» از مغولستان رو در رو می شود.

الیاس علی اکبری کوراش کار وزن ۸۱- کیلوگرم مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ را به دست آورد تا کوراش ایران در یازدهمین روز این بازی‌ها توسط علی‌اکبری و تیزتک در وزن ۸۱- کیلوگرم صاحب یک مدال طلا و یک برنز شود.

 

دوچرخه سواری

در مرحله تایم‌گیری ماده اسپرینت پیست محمد دانشور با زمان ۱۰ ثانیه ۳۰۶ هزارم ثانیه سیزدهم شد. احسان خادمی دیگر نماینده ایران عملکرد بهتری نسبت به دانشور داشت و با زمان ۱۰ ثانیه و ۲۵۱ هزارم ثانیه یازدهم شد.دو نماینده ایران راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند.

رقابت دور یک شانزدهم نهایی مسابقات اسپرینت دوچرخه سواری بازی‌های آسیایی در حالی برگزار شد که در پایان محمد دانشور خرم و احسان خادمی در برابر رقبای ژاپنی خود شکست خوردند و به دور یک هشتم نهایی راه نیافتند.پیش از این نیز نمایندگان کشورمان در مواد مختلف در کسب مدال و نتایج قابل قبول ناکام بودند.

 

بازی های آسیایی - دوچرخه سواری

بازی های آسیایی - دوچرخه سواری

بازی های آسیایی - دوچرخه سواری

بازی های آسیایی - دوچرخه سواری

 

سپک تاکرا

تیم‌ ‌ملی سپک تاکرا در بخش کواد چهار نفره در یازدهمین روز از بازی‌های آسیایی جاکارتا به مصاف پاکستان رفت و با نتیجه‌ دو بر صفر پیروز شد.

 

سپک تاکرا

سپک تاکرا

سپک تاکرا

سپک تاکرا

 

جودو

وزن ۶۶ــ  کیلوگرم: علیرضا خجسته دارنده مدال نقره آسیا پس  از استراحت در دور نخست برابر کیم هیونگ اون جودوکار بدون عنوان کره شمالی به روی تاتامی رفت و در پایان با ضربه فنی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

جودو

جودو

جودو

جودو

دیدگاه تان را بنویسید