استودیو فیلمسازی ۸۰ ساله در آتش سوخت

آتش سوزی بزرگ استودیوی نمادین و ۸۰ ساله الهرام در قاهره را ویران کرد و خسارات زیادی به بار آورد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، این آتش سوزی که خاموش کردن آن بیش از پنج ساعت به طول انجامید و باعث تخلیه ساختمان های مسکونی مجاور شد، تنها چند ساعت پس از اتمام فیلمبرداری یک سریال تلویزیونی در ماه مبارک رمضان شعله ور شد.

ایسنا نوشت؛ ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های مصری نشان می‌دهد که محل این استودیو و ساختمان های اطراف آن کاملا تحت تاثیر آتش سوزی قرار گرفته‌اند، البته تلفات جانی گزارش نشده است و چندین مجروح برای مداوا به بیمارستان ها منتقل شده‌اند.

مصر مدت‌هاست که بر صنعت فیلم عرب تسلط داشته است و لقب «هالیوود روی نیل» را به خود اختصاص داده است و ستارگان بین‌المللی مانند عمر شریف بازیگر فقید و یوسف شاهین کارگردان مشهور و فقید را به سینما معرفی کرده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، استودیوی الاهرام که در سال ۱۹۴۴ تأسیس شد، سنگ بنای صنعت فیلم و تلویزیون مصر بوده است و دارای سه بخش تولید، یک اتاق نمایش و یک مجموعه تدوین در محوطه‌ای به مساحت 27 هزار متر است.

این استودیو در تولید بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی مصری نقش مهمی ایفا کرده است و از آن را به عنوان یک سرمایه فرهنگی مهم یاد می‌شد.

رسانه های دولتی مصر گزارش دادند که دادستان عمومی مصر تحقیقاتی را درباره علت آتش سوزی در یکی از قدیمی‌ترین استودیوهای تولید فیلم جهان عرب آغاز کرده است.

«مصطفی مدبولی» نخست وزیر مصر و «نوین الکلانی» وزیر فرهنگ این کشور نیز از محل آتش‌سوزی بازدید کردند تا تلفات و تأثیرات آن بر مناطق اطراف را بررسی کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید