ماجرای بوسه داریوش ارجمند بر سردیس سردار سلیمانی

داریوش ارجمند گفت: جایی در مراسم ایشان سردیس سردار سلیمانی را بوسیدم و برای این کار در فضای مزاجی! حواشی درست کردند. اهمیتی به این حرف ها نمی‌دهم

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ این بازیگر و رئیس هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت که ۱۱ دی ماه در مراسم هنرمندان پیشکسوت سخن می‌گفت: ادامه داد: سردار سلیمانی دنباله شاهنامه من و دنباله رستم و سهراب من است چون رستم من مرزبان ۷۰۰ ساله سرزمینم بود که در زمان حضورش کسی جرات تعدی به این خاک را نداشت.

ایسنا نوشت؛ وی افزود: رستم زمانه ما سردار سلیمانی بود که راه رستم و اساطیر ما را ادامه داد.

داریوش ارجمند با اشاره به مراسم بزرگداشت و تولد متولدین دی ماه هنرمندان پیشکسوت در بخش دیگری از سخنانش گفت: خوشحالم که هنوز زنده‌ام و باز هم تولدی دیگر از شما عزیزان را می‌بینم. روزهای آینده تولد بانوی دوعالم است.
ارجمند با اشاره به ضرورت پاسداشت ارزش‌های فرهنگی جامعه یادآور شد: در جامعه هنری ایران کسی خیانت نکرد و همه با هنر و نوشتار و رنگ و قلم خود جنگیدند و همه شما هنرمندان مظهر مقاومت‌ هستید؛ شمایی که امروز به عنوان هنرمند پیشکسوت اینجا نشسته‌اید خط مقدم  هنر این مملکت هستید.

این مراسم با حضور سیدعباس عظیمی مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، سید مجید پور احمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، داریوش ارجمند رئیس هیات مدیره موسسه،  انسیه شاه حسینی پیشکسوت سینما و عضو هیات مدیره موسسه،  محمود فرهنگ و محسن علی اکبری از اعضای هیات امنای موسسه و حمع کثیری از هنرمندان پیشکسوت متولد دی ماه و با همراهی خانواده هنرمندان در باغ زیبا برگزار شد.

سید عباس عظیمی با گرامی داشت یاد و خاطره درگذشتگان عضو، تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و همچنین تبریک سال جدید میلادی به تمامی پیروان حضرت مسیح (ع) ، به ویژه هنرمندان پیشکسوت ، اظهار داشت:امیدوارم که در سال نو میلادی شاهد پایان هر گونه جنگ و جنایت علیه بشریت و به ویژه در غزه باشیم.

وی با اشاره به چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و تجلیل از همه شهدا ، امنیت کشور را مدیون خون آنان دانست و به وظیفه هنرمندان برای پاسداشت و تبلیغ رشادت‌ها و جانفشانی شهدا اشاره کرد و از استاد محمد موحدیان عطار پیشکسوت حوزه تجسمی برای توجه به این موضوع و ارائه اثر هنری قدردانی کرد.

مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت با قدردانی و اشاره به تلاش‌ها و خدمات صندوق اعتباری هنر و سایر موسسات وابسته در وزارت ارشاد گفت: موسسه هنرمندان پیشکسوت ، صندوق اعتباری هنر و سایر موسسات و انجمن های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بال های خدمت رسانی به هنرمندان عزیز کشور به عنوان سرمایه های ملی هستند و امیدوارم با بهبود شرایط درآمدی دولت ، شاهد افزایش بودجه برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به هنرمندان پیشکسوت باشیم.

پس از سخنان عظیمی اثر هنری در تکریم از سردار شهید قاسم سلیمانی با عنوان *شهید قدس* با تلفیق نقاشی، گرافیک و خط اثر محمد موحدیان عطار از اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور ایشان و هنرمندان پیشکسوت  رونمایی شد.

سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز در ادامه این مراسم خاطرنشان کرد: خوشحالم در کنار هنرمندان متولدین دی‌ماه هستم و فضاهای این چنینی لذت بخش است. شما افرادی خاص و اثرگذار هستید، آیندگان به شما اقتدا می‌کنند و ارزش شما فراتر از کلام است.

وی تصریح کرد: صندوق اعتباری هنر بر این اساس بناشده که فعالان عرصه فرهنگ و هنر و رسانه را زیر چتر حمایت خود قرار دهد که در خلال سالها البته فراز و فرودهایی را هم داشته است اما امیدوارم در دوره کنونی به رغم همه مشکلاتی که وجود دارد با همکاری نهادهای بالادستی خدمات درستی را بتوانیم به عموم هنرمندان ارائه کنیم.

پوراحمدی ادامه داد: پوشش بیمه‌ای همه اعضا، تکریم هنرمندان دارای درجه هنری، اجرای طرح‌های حمایتی از کارهایی است که بودجه سنگینی را از ما طلب می‌کند و تقریبا بخش قابل توجهی از بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را با سختی های بسیار و بنابر وظیفه‌ای که بر دوش ماست صرف اعضای صندوق کرده‌ایم.

وی ادامه داد :هنرمندان نقش برجسته‌ای در ارتقای فرهنگی جامعه داشته‌اند که باید قدردانشان باشیم و بر این اساس تصمیم گرفتیم که مجموعه فرهنگسرای نیاوران را به عنوان محفلی برای دورهمی‌های هنرمندان در نظر بگیریم که پس از این با بهترشدن هوا می‌توانید از این فضا به هرشکل که تمایل دارید استفاده کنید.
پوراحمدی با اشاره به برنامه و فعالیت های مرتبط با تکریم هنرمندان در سایر استانها اظهار داشت:طرح دیگری هم به منظور شناسایی چهره‌های جوان شهرستان‌ها که فعال عرصه فرهنگ و هنر و در حقیقت همان شاگردان شما هستند با عنوان *طرح فردا* در نظر داریم تا از این جوانان هم به عنوان آیندگان فرهنگ و هنر ایران تقدیر شود

اکبر آزاد، ملک منصور تاج‌بخش،خانواده زنده‌یاد تورج شعبان‌خانی، مهرک صفائیه،خانواده زنده‌یاد مرتضی شیخ احمد خمسه، مهرداد دلنوازی، زهرا کوشائی فرد،خانواده زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر، رسول اولیاءزاده، آرش تاج، مریم معترف، ضیاءالدین خطیر،محسن راستانی، احمد عبدالهی‌نیا، جواد علیزاده، نصراله قادری، محمداسماعیل فضل فرهادی، فریدون حلمی،داود رواسانی، صفر سامی، مجید جعفری، داود کیانیان هنرمندان پیشکسوت متولد دی‌ماه حاضر در این آیین بودند.

 

دیدگاه تان را بنویسید