انتقاد بیژن بیرنگ از هنرمندان سفارشی ساز

بیژن بیرنگ، معتقد است در حال حاضر برخی از هنرمندان سفارشی‌ساز شدند و باید به آن‌ها گفته شود چه بسازند و چه نسازند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، چرا دیگر سریال‌هایی مانند«خانه سبز»، «روزی روزگاری»، «سلطان شبان»، «هزار دستان» و... ساخته نمی‌شود. بیژن بیرنگ درباره این ماجرا می‌گوید چون در حال حاضر برخی از هنرمندان سفارشی‌ساز شدند و باید به آن‌ها گفته شود چه بسازند و چه نسازند.

خبرآنلاین نوشت؛ بیرنگ در انتفاد به این ماجرا می‌گوید: «هنرمندی که به او می‌گویند چگونه کار کند، یقینا هنرمند نیست. اگر شرایط کار کردن اینگونه باشد نه من، بلکه هر هنرمند دیگری حاضر نمی‌شود که در این شرایط کار کند و تلاش می‌کند از طریق دیگری امرار معاش انجام دهد.»

او ادامه می‌دهد: «این رانندگانی که در دانشگاه شریف، تهران، امیر کبیر، بهشتی و... درس خواندند و حالا هم در این تاکسی‌های تلفنی فعالیت می‌کنند چه تفاوتی با هنرمندان دارند که باید حتما با هنرشان امرار معاش کنند. پرسش اصلی این است که چه تفاوتی بین یک هنرمند و کسی که دکترای فیزیک گرفته وجود دارد؟ باید بگویم تنها تفاوتش رسالتی است که بر دوش هنرمند قرار گرفته و اگر هنرمند آن رسالتش را انجام ندهد و صرفا برای امرار معاش کار کند، دنبال حقیقت نباشد و واقعیت‌ها را هم نبیند، می‌تواند آن نانی که به‌دست‌آورده را بخورد؟ نه مشخص است که نمی‌تواند. فقط امیدوارم روزی برسد که حال همه ما خوب باشد و من آن روز بتوانم این اندک تجربه‌ای را که دارم در اختیار مردم قرار دهم. فکر می‌کنم تا زمانی که این اوضاع و شرایط وجود دارد دیگر وضعیت به شکل سابق خود باز نمی‌گردد. همه ما دردمندیم، در خانه نشسته‌ایم و دردمندیم راستش را بخواهید سال‌هاست که دردمندیم. از طرفی هم خود من ۲۰ و چند سال است که در خانه نشسته‌ام و بسیار کم فعالیت هنری انجام داده‌ام؛ اما ایرادی ندارد چون این ماجرا هم بخشی از کار کردن است. بیکاری یک هنرمند به‌نظر من بخشی از دوران کاری او است.»

 

دیدگاه تان را بنویسید