ضرر ۲۲۷ میلیون دلاری سینمای آمریکا

مجموعه سالن‌های سینمایی زنجیره‌ای «اِی ام سی» آمریکا در بازه زمانی سه ماهه کسادی گیشه ۲۲۷ میلیون دلار ضرر کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از هالیوود ریپورتر، شرکت مادر «AMC Entertainment Holdings»(سالن‌های سینمایی زنجیره‌ای ای ام سی) با این وجود که شاهد افزایش سهام خود در روز سه‌شنبه بود اما در سه ماهه فصل سوم سال میلادی با ضرر ۲۲۷ میلیون دلاری مواجه شد.

در سه ماهه سوم، سینماهای زنجیره‌ای آمریکا، در بحبوحه تحولات صنعت سینما ناشی از بیماری همه گیر کرونا، مجموع درآمد خود را ۹۶۸.۴ میلیون دلار گزارش کرد که با وجود زیان مذکور، ۲۷ درصد نسبت به ۷۶۳.۲ میلیون دلار در سه ماهه مشابه سال قبل افزایش داشت.

اما AMC، مجموعه سالن‌های سینمایی زنجیره‌ای «اِی ام سی» زیان خالص ۲۲۶.۹ میلیون دلاری را گزارش کرد که در مقایسه با زیان خالص ۲۲۴.۲ میلیون دلاری در سال گذشته، نزدیک به ۳ درصد افزایش داشت. زیان هر سهم در سه ماهه آخر ۲۲ سنت بود که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ تغییری نداشت. مرکز «آماری زک»(Zacks Consensus Estimate) زیان هر سهم را ۲۵ سنت پیش بینی کرده بود.

در سه ماهه آخر، تعداد سینماروها در مقایسه با ۳۹.۹ میلیون سال قبل، به ۵۳.۱ میلیون نفر رسید، که منجر به بهبود درآمد از بخش بلیط فروشی و همچنین فروش غذا و نوشیدنی شده است.

آدام آرون، مدیرعامل AMC Theaters در بیانیه‌ای گفت: درآمد بخش سینماروها و هزینه غذا و نوشیدنی بسیار بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری است و به ترتیب ۱۲ و ۳۰ درصد رشد قابل‌توجهی نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ داشته است.

علیرغم بهبود اوضاع درآمدی برای این مجموعه سینماهای زنجیره‌ای آمریکا، سرمایه‌گذاران با توجه به روند فعلی گیشه و بار بدهی بالای آن در نگرانی به سر می‌برند.

 

دیدگاه تان را بنویسید