صداپیشه «هری پاتر» درگذشت

«لزلی فیلیپس» بازیگر سری فیلم‌های کمدی «ادامه بده» و صداپیشه فیلم‌های «هری پاتر» در سن ۹۸ سالگی درگذشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، «لزلی فیلیپس» بازیگر بریتانیایی که در سری‌فیلم‌های کمدی «ادامه بده» (Carry on) حضور داشت و بعدها صداپیشگی «کلاه گروهبندی» در فیلم های «هری پاتر» را بر عهده داشت در سن ۹۸ سالگی و در خواب درگذشته است.

ایسنا نوشت؛ گرچه «فیلیپس» به خاطر نقش آفرینی‌اش افراد طبقه بالای جامعه شهرت داشت، اما در حومه شمالی شهر تاتنهام به دنیا آمده بود و با لهجه برجسته لندنی طبقه کارگر صحبت می کرد اما با تحصیل در رشته نمایش در مدرسه معتبر ایتالیایی «Conti Stage»، لهجه خود را از دست داد.

اولین حضور او در سینما در دهه ۱۹۳۰ رقم خورد اما بعد از جنگ، حضور در فیلم موزیکال «دختران» در کنار «جین کلی»، موفقیت بزرگی را برای او به ارمغان آورد. با رد فرصت رفتن به هالیوود، او در بریتانیا ماند و حضور در سه قسمت از سری فیلم‌های «ادامه بده» با عنوان «ادامه بده معلم»، «ادامه بده پرستار» و «ادامه بده پاسبان»، به یک نام آشنا تبدیل شد.

با این حال، نسل‌های جوان‌تر صدای «لزلی فیلیپس» را از فیلم‌های هری پاتر می‌شناختند که به جای کلاه گروه‌بندی صحبت می‌کرد و دانش‌آموزان مدرسه جادوگری هاگوارتز را با یکی از چهار خانه گریفیندور، هافلپاف، ریونکلاو و اسلایترین تقسیم می‌کرد.

«فیلیپس» در فیلم‌های «هری پاتر و سنگ جادو» (۲۰۰۱)، «هری پاتر و تالار اسرار» (۲۰۰۲) و «هری پاتر و هدیه‌های مرگ‌بار» صداپیشگی کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید