اصغر نقی‌زاده عنوان کرد؛

باید شأن‌مان را حفظ کنیم/ با پیشینه «آژانس شیشه‌ای» بروم نقش‌ کوتاه بازی کنم؟!

اصغر نقی‌زاده گفت: یک بازیگر ضرر مالی تحمل کند، بهتر از این است که با پذیرش مداوم نقش‌های کوتاه، گذشته‌اش را از بین ببرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ نقی‌زاده که این روزها در مجموعه در حال‌ پخش «آزادی مشروط» ایفای نقش دارد، در گفت‌وگویی با ایسنا در این زمینه صحبت کرد و از دغدغه‌هایش در حوزه بازیگری گفت.

ایسنا نوشت؛ او ابتدا با بیان اینکه طی این مدت در سینما و تلویزیون بیشتر نقش‌های کوتاه به او پیشنهاد می‌شود و نمی‌خواهد با پذیرش آنها سابقه بازیگری‌اش زیر سوال برود، در این زمینه گفت: اغلب برای نقش‌های کوتاه و تکراری با من تماس می‌گیرند و من قبول نمی‌کنم. سن و سالم بالا رفته و گویا در حال فِید شدن و کنار رفتن هستیم. طی این مدت خیلی نقش‌ کاراکتر پدر به من پیشنهاد می‌شود اما در حد یک‌روزه و حتی بعضاً نقش‌هایی که تنها دو ساعته هستند و من هم قبول نمی‌کنم چون معتقدم اگر بخواهم نقش‌های کوتاه قبول کنم گذشته‌ای که داریم از بین می‌رود، پس همان بهتر که حد و اندازه خودمان را حفظ کنیم.

باید شأن‌مان را حفظ کنیم

بازیگر سریال‌های بچه های هور، خوش رکاب، وضعیت سفید، زیرخاکی و معراجی ها ادامه داد: سریال «زیرخاکی» تقریباً آخرین کار طولانی من در تلویزیون بود که حضور داشتم. من گذشته‌ای به نام «آژانس شیشه‌ای» و «وضعیت سفید» را دارم که می‌توان به دو حالت با این گذشته برخورد کرد؛ یک راه این است که آن را حفظ کنیم تا کم‌کم کنار برویم و دوم اینکه می‌توانیم آنقدر نقش‌های کوتاه یک ساعته و یک‌روزه قبول کنیم تا کنار برویم و نگاه مردم هم درباره‌مان عوض شود. درست است که برای نقش‌های کوتاه هم پول می‌دهند اما مردم نگاهشان به یک هنرمند تغییر می‌کند. پس بهتر است گاهی ضرر مالی‌ را تحمل کنیم اما شأن خودمان را حفظ کنیم.

نقی‌زاده گفت: متاسفانه این اتفاق برای اکثر هنرمندان هم سن و سال بنده می‌افتد. ما که نمی‌توانیم به زور تهیه‌کننده و کارگردان فیلم و سریال‌ها را وادار کنیم تا نقش طولانی به ما بدهند و از طرفی هم نمی‌توانیم بگوییم چرا برای نقش‌های کوتاه با ما تماس گرفته‌اید. خیلی هم ممنون، دستشان درد نکند که به یاد ما بودند اما پذیرش نقش‌های کوتاه، اگر مکرر باشد به طبقه هنرمند لطمه می‌زند.

وی که در سریال «آزادی مشروط» مسعود ده‌نمکی نقش مدیر یک آرامگاه را عهده‌دار است، با اشاره به حضورش در این مجموعه طنز اظهار کرد: در سریال آقای ده‌نمکی در حد یکی ـ دو قسمت حضور داشتم و در نتیجه واقعا نمی توانم درباره این سریال قضاوت کنم؛ چون وقتی به عنوان بازیگر مهمان به کاری دعوت می‌شوید از قبل و بعد فیلمنامه به طور دقیق مطلع نیستید و فقط حضور پیدا می‌کنید تا نقشتان را ایفا کنید. در هر صورت امیدوارم این کار هم موفق باشد و مردم در این شرایط سریال را دنبال کنند.

نقی‌زاده سپس در پاسخ به اینکه چه آرزویی برای مردم کشورتان دارید؟ خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله فقط به‌زودی امنیت کامل دوباره برقرار شود و همه مردم در آرامش و آسایش زندگی کنند. آرزوی سلامتی برای همه هموطنان خوبم دارم.

این بازیگر در پایان درباره‌ی آخرین کارهایش در تلویزیون گفت: بعد از سریال «آزادی مشروط» یک سریال دیگر به نام نیکان به کارگردانی آقای شباهنگ داشتم که در حد یکی دو قسمت بیشتر نبودم و الان هم مدتی است که بی‌کار هستم و خودم تمایلی ندارم دیگر نقش‌های کوتاه را بپذیرم. من در اصل بازنشسته آموزش و پرورش هستم ولی در کنار این کار به شغل بازیگری نیز ادامه دادم. ترجیح می‌دهم گذشته خودم را خراب نکنم و دیگر نقش های کوتاه قبول نکنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید