گلاب آدینه عنوان کرد؛

تعطیلی تئاتر و موسیقی خواسته قلبی دشمنان هنر بود

گلاب آدینه با بیان آنکه تعطیلی تئاتر و موسیقی خواسته قلبی دشمنان هنر بوده است، گفت: فرصت این شادی از سوی من، برای ایشان محقق نخواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ناآرامی‌های اخیر در کنار ایجاد اغتشاش در شریان‌های زیست اجتماعی مردم؛ بخش مهمی از فعالیت‌های جاری زندگی را دستخوش آسیب قرار داد. یکی از عمده فعالیت‌هایی که به سبب آن اتفاقات با رُکود و آسیب اقتصادی و معیشتی دست‌اندرکارانش مواجه شد به تولید و ارائه آثار نمایشی باز می‌گردد.

ایرنا نوشت؛ حال با آرام شدن فضای جامعه بار دیگر هنرمندان تئاتر با رویکرد نقش جریان‌ساز تولیدات این شاخه هنری و سهم بالای امیدآفرینی این هنر و ذات رسالت هنرمندان این عرصه؛ در تلاش هستند تا نقش خود را در ارائه آثار متنوع به جامعه به بهترین شکل ممکن ایفا کنند.

از سال های دور تا به امروز، تعطیلی تئاتر و موسیقی خواسته قلبی دشمنان هنر بوده است؛ فرصت این شادی از سوی من، برای ایشان محقق نخواهد شد

در این راستا گلاب آدینه به عنوان یکی از چهره‌های آشنا و محبوب در عرصه هنربازیگری و کارگرداین تئاتر و سینما طی یادداشتی اعلام کرده «تعطیلی تئاتر و موسیقی خواسته قلبی دشمنان هنر بوده است و برای عدم تحقق این شادی از سوی دشمنان هیچگاه صحنه تئاتر و امیدآفرینی به واسطه تولیدات این عرصه را رها نخواهم کرد.»

آدینه در این یادداشت آورده است: «گرچه از وقایع این روزها، چشمم گریان است اما اگر شرایط هزار برابر بدتر از وضع موجود باشد، تا توان دارم هرگز سالن تئاتر را رها نخواهم کرد. از سال‌های دور تا به امروز، تعطیلی تئاتر و موسیقی خواسته قلبی دشمنان هنر بوده است؛ فرصت این شادی از سوی من، برای ایشان محقق نخواهد شد»

بر این اساس گلاب آدینه نمایش پرده خانه به قلم بهرام بیضایی را از ۱۵ آبان با کارگردانی خود و تهیه‌کنندگی سعیده اسماعیل‌نیا در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه خواهد برد.

از سایر عوامل این نمایش می توان به شبیر پرستار مجری طرح، شکوفه آزادگان برنامه ریز و دستیار کارگردان، مهدی صفافلاح آهنگساز، مقدی شامیریان طراح لباس، علی پور احمدیان و نوید معمار طراحان صحنه، رضا خضرایی طراح نور، انسیه فرض الهی چهره پرداز و ایمان یاری طراح گرافیک اشاره کرد.

این سومین تجربه کارگردانی گلاب آدینه از نمایشنامه‌های بهرام بیضایی بعد از «سلطان مار» و «مرگ‌یزدگرد» است.

فهرست بازیگران پرده خانه به زودی اعلام خواهد شد. پرده خانه داستان زنان بازیخانه حرمِ سلطانی پریشان احوال است که با آمدن نوعروس کم سال، تصمیم به قتل شاه می گیرند.

پیش فروش بلیت های جدیدترین نمایش گلاب آدینه از اواخر این هفته آغاز خواهد شد. آدینه سال قبل نمایش موزیکال بانوی محبوب من را در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه برد.

 

دیدگاه تان را بنویسید