«اسپیلبرگ» فاتح جشنواره تورنتو شد

چهل و هفتمین جشنواره تورنتو با اعطای جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان به «فبلمنز» ساخته جدید «استیون اسپیلبرگ» به کار خود پایان داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از ورایتی، فیلم «فبلمنز» ساخته جدید «استیون اسپیلبرگ» با کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره فیلم تورنتو، نام خود را به عنوان یکی از فیلم‌های اصلی در فصل جوایز سینمایی مطرح کرد.

 این فیلم با الهام از دوران کودکی «اسپیلبرگ»، به عنوان یک پرتره شخصی از کودکی در قرن بیستم آمریکا توصیف شده و داستان آن در مورد کشف یک راز خانوادگی توسط یک مرد جوان است که به قدرت سینما برای کمک به دیدن حقیقت در خودمان و دیگران نیز اشاره دارد.

«میشل ویلیامز»، «پل دانو»، «ست روگن»، «گابریل لابل»، «جین برلین»، «جولیا باترز»، «رابین بارتلت»، «کیلی کارستن» و «جود هیرش» تیم بازیگران ساخته جدید «استیون اسپیلبرگ» را تشکیل می‌دهند و «اسپیلبرگ» با همراهی «تونی کوشنر» نگارش فیلمنامه آن را بر عهده داشته‌ است.

جایزه اصلی جشنواره فیلم تورنتو یکی از قابل‌اعتمادترین پیش‌بینی کننده‌های جوایز اسکار محسوب می‌شود و در گذشته فیلم‌هایی چون «کتاب سبز» و «سرزمین آواره‌ها» پس از کسب این جایزه موفق به کسب جایزه بهترین فیلم در جوایز اسکار شدند.

از زمان راه‌اندازی جایزه بهترین فیلم از نگاه مخطاطبان جشنواره تورنتو (people’s choice award) در سال ۱۹۷۸، تاکنون ۷ فیلم برنده این جایزه در نهایت موفق به دریافت بهترین فیلم اسکار شده‌اند و از میان ۵ فیلم در دو دهه اخیر این عنوان را کسب کرده‌اند.

در سایر بخش‌ها، جایزه مخاطبان در بخش مستند به «یخ سیاه» و جایزه بخش جنون نیمه‌شب هم به فیلم «عجیب: داستان آل یانکویچ» اعطا شد. تمامی فیلم‌های حاضر در بخش رسمی جشنواره تورنتو واجد شرایط دریافت جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان هستند که با رای تماشاگران انتخاب می‌شوند.

امسال سینمای ایران نیز چهار فیلم در جشنواره تورنتو داشت، فیلم «شب، داخلی، دیوار» ساخته وحید جلیلوند در بخش سینمای معاصر جهان، «تفریق» به کارگردانی مانی حقیقی در بخش پلتفورم، «بی‌رویا» از آرین وزیردفتری در بخش منتخب صنعت سینما و فیلم «خرس نیست» از جعفر پناهی هم در بخش نمایش‌های ویژه به نمایش گذاشته شدند.

چهل و هفتمین جشنواره تورنتو از ۱۷ تا ۲۷ شهریورماه (۸ تا ۱۸ سپتامبر) برگزار شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید