وقتی صداوسیما هیچ کمکی به سینما نمی‌کند

رئیس انجمن سینماداران، معتقد است صداوسیما اساسا با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگی ندارد؛ در صورتی که هر دوی این سازمان‌ها کارکردشان بالا بردن سطح فرهنگی کشور است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سال‌های گذشته که تکنولوژی‌های ارتباطی کمتر از امروز بود و دست هر شهروندی یک گوشی هوشمند نبود، شیوه اطلاع رسانی و آگاهی از بسیاری از موضوعات از سوی روزنامه‌ها، تلویزیون و معرفی‌های دهان به دهان آدم‌ها به یکدیگر بود.

ایرنا نوشت؛ در آن سال‌ها که از قضا تلویزیون مخاطبان بسیاری داشت، این رسانه با پخش تیزرهای کوتاه تبلیغاتی از فیلم‌های سینمایی به اطلاع یافتن مخاطب یاری می‌رساند و مردم متوجه می‌شدند که کدام فیلم‌ها روی پرده اکران قرار دارند و بسته به ژانری که بر اساس آن تیزر کوتاه دریافت می‌کردند یا به دلیل بازی هنرپیشه مورد علاقه‌شان و یا نظر مثبت (و حتی منفی) دیگرانی که فیلم را دیده بودند، ترغیب می‌شدند که به سینما بروند.

حالا اما سال‌هاست که چنین معرفی کوتاهی از فیلم‌های سینمایی از سوی تلویزیون صورت نمی‌گیرد و مردم علاوه بر این که دیگر خیلی کم معرفی و تبلیغ یک فیلم را در تلویزیون می‌بینند بلکه به صورتی کلی کمتر در قاب تلویزیون از اخبار اکران باخبرند؛ چنانچه یکی از گلایه‌های سینماداران و کنشگران سالن‌های سینمایی در دوسال گذشته و در زمان‌هایی که سینما بازگشایی می‌شد بی‌خبری مردم از این گشایش بود.

در سال جدید این گلایه به یکی از پرتکرارترین دغدغه‌ها و مشکلات فعالان سینمادار بدل شده است؛ این که چرا صداوسیما و تلویزیون به جز آثاری محدود، پذیرنده تبلیغات سایر آثار و عموم تولیدات سینمایی نیست؟

محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران در این‌باره گفته بود: «اگر اطلاع‌رسانی متوسطی هم شود، سینماها با استقبال گسترده مردم در کشور روبه‌رو خواهند شد؛ وقتی یک طرحی اجرایی می‌شود لازمه‌اش این است که تبلیغات آن هم هم‌پای آن پیش برود. متاسفانه باید اذعان کنم که این ضعف را داریم که اطلاع‌رسانی آنچنانی درباره طرح‌های مختلف سینمایی انجام نمی‌شود.»

سخنگوی انجمن سینماداران در مورد میزان همکاری صداوسیما و شهرداری در ماه رمضان امسال گفت: «متاسفانه صداوسیما در راستای طرح بلیت نیم‌بها سینماها تا افطار هیچ همکاری انجام نداده است و در زمینه آگاهی افکار عمومی قدمی برنداشته است. فقط رسانه‌های عمومی و خبرگزاری‌ها این وظیفه را برای آگاهی مردم از این طرح انجام دادند.»

 

دیدگاه تان را بنویسید