«کشتن خواجه» به جشنواره «اِسلم دنس» می‌رود

فیلم سینمایی «کشتن خواجه» به کارگردانی عبد آبست به بیست و هشتمین جشنواره «اسلم دنس» راه یافت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فیلم سینمایی «کشتن خواجه» به نویسندگی و کارگردانی عبد آبست در بخش مسابقه بیست و هشتمین دوره جشنواره «اِسلم دنس» (SLAMDANCE) آمریکا به رقابت با دیگر آثار این فستیوال می‌پردازد.

این جشنواره از ۲۰ تا ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲ مصادف با یکم تا یازدهم بهمن ماه ۱۴۰۰، در ایالت یوتا آمریکا در شهر پارک سیتی برگزار می‌شود. برای اولین بار در تاریخ ۲۸ ساله این جشنواره، یک فیلم بلند ایرانی برای حضور در این فستیوال انتخاب شده است.

در بخش مسابقه با نام «رهایی» (Breakout) تنها ۶ فیلم از ایران، آمریکا، آلمان، استرالیا و کانادا حضور دارند، این آثار برای بدست آوردن جایزه بهترین فیلم با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

فستیوال «اِسلم دنس» رقیب سنتی فستیوال «ساندنس» است هر دو این جشنواره‌ها در یک زمان برگزار شده و محل برپایی آنها در شهر پارک سیتی روبروی یکدیگر و در یک خیابان است.

این جشنواره کاشف کارگردان‌های نامداری در صنعت سینما است که فیلم‌های آنها برای اولین بار در این فستیوال به نمایش درآمده‌اند، از میان این فیلمسازان می‌توان به کریستوفر نولان، برادران روسو، آری آستر و بون جونگ هو اشاره کرد.

فستیوال «اِسلم دنس» سومین حضور بین‌المللی «کشتن خواجه» در سه هفته گذشته پس از «شب‌های سیاه تالین» و «گوآ» است.

شهرزاد سیفی تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده دارد. ابراهیم عزیزی، وحید راد، میثاق زارع، ایمان بسیم، سارا محمدی، مه‌سیما کباری بازیگران این فیلم هستند. «کشتن خواجه» داستان یک قاتل زنجیره‌ای را روایت می‌کند.

این فیلم محصول شرکت «هیچ فیلم» است و پخش و فروش بین‌المللی آن را محمد اطبایی در کمپانی «مستقل‌های ایرانی» برعهده دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید