اکران «ماتریکس ۴» در سینما‌های چین

«ماتریکس ۴» با بازی کیانو ریوز با گذر از قوانین سانسور چین، به سینما‌های این کشور می‌آید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، رسانه‌های محلی در پکن گزارش دادند که «ماتریکس رستاخیز» (Matrix Resurrection) چراغ سبزی برای اکران نهایی در سینما‌های چین دریافت کرده است.

چهارمین فیلم از فرانچایز «ماتریکس»، ساخته موفق استودیوی برادران وارنر با قوانین سانسور چین مطابقت دارد، اما هنوز تاریخ دقیقی برای اکران دریافت نکرده است.

اکران این فیلم در ایالات متحده برای تاریخ ۲۲ دسامبر برنامه‌ریزی شده است و برای اولین بار در HBO Max پخش خواهد شد.

فرانچایز «ماتریکس» یکی از مجموعه فیلم‌های محبوب در چین به شمار می‌رود، اما سه نسخه اول آن زمانی به بازار چین آمد که اکران فیلم‌های آمریکایی در چین زیاد اتفاق نمی‌افتاد. اما دی‌وی‌دی‌های این فیلم فروش زیادی در بازار چین داشتند و «ماتریکس انقلاب» (Matrix Revolutions) اولین فیلم از این فرانچایز بود که در چین اکران شد.

امروز چین بزرگترین بازار سینمای جهان است که در سال ۲۰۲۰ از نظر کل درآمد باکس‌آفیس، از آمریکای شمالی عبور کرد.

در حال حاضر، هیچ فیلم مهم هالیوودی تاریخ اکران تأیید شده‌ای در این کشور برای دو ماه آخر سال ۲۰۲۱ ندارد - واقعیتی که در سال‌های رونق باکس‌آفیس قبل از همه‌گیری کووید-۱۹ غیرقابل تصور بود.

«ماتریکس ۴» داستان نئو با بازی کیانو ریوز و ترینیتی با بازی کری-ان ماس را بیست سال بعد از آخرین قسمت فیلم آغاز می‌کند. در حالی که هر دو هنوز در دنیای شبیه‌سازی شده کامپیوتری به دام افتاده‌اند، اما هیچ خاطره‌ای از گذشته با یکدیگر ندارد.

این فیلم شبیه به نسخه‌های قبلی خود توسط لانا واچوفسکی نوشته شده است و دیوید میچل و الکساندار همون در نوشتن این داستان به وی کمک کرده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید