معرفی برندگان جایزه شعر فوروارد

برندگان سی‌اُمین دوره جوایز شعر «فوروارد» به میزبانی کتابخانه بریتانیا معرفی شدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، برندگان جوایز شعر فوروارد عصر دیروز (۲ آبان ۱۴۰۰) طی مراسمی در لندن معرفی شدند و جایزه ۱۰ هزار پوندی فوروارد برای بهترین مجموعه شعر به یادداشت‌هایی بر غزل‌ها(ی شکسپیر)/ Notes on the Sonnets اثر لوک کنارد (Luke Kennard) رمان‌نویس، شاعر و منتقد انگلیسی رسید.

کنارد برای رسیدن به این جایزه از سد دو نامزد دیگر یعنی کایو چینگونی شاعر ۳۴ ساله اهل زامبیا و تیشانی دوشی گذشت و کیلب فمی (Caleb Femi) فیلمساز، عکاس و شاعر انگلیسی-نیجریایی با مجموعه شعر فقیر/Poor جایزه ۵ هزار پوندی بهترین کتاب شعر اول را از آن خود کرد.

شعر صفحات ۲۳ تا ۲۹/ Pages ۲۲-۲۹ از نیکول سیلی نیز به عنوان بهترین تک‌شعر سال انتخاب شد و جایزه یک هزار پوندی فوروارد را در این بخش دریافت کرد.  

جایزه ادبی «فوروارد» اولین‌بار در سال ۱۹۹۱ با هدف افزایش مخاطبان شعر و معرفی شاعران تازه‌کار در انگلیس و ایرلند راه‌اندازی شد و از آن سال هر ساله برگزیدگان را در سه بخش بهترین مجموعه شعر، بهترین کتاب شعر اول و بهترین تک شعر معرفی می‌کند. از مشهورترین برندگان تاریخ جوایز فوروارد می‌توان به شیموس هینی شاعر ایرلندی و تِد هیوز نویسنده و مترجم انگلیسی اشاره کرد. سال گذشته این جایزه در بخش بهترین مجموعه شعر، بهترین کتاب شعر اول و بهترین تک شعر سال به ترتیب به کارولاین برد، ویل هریس و ملیکا بوکر رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید