به گزارش ایرنا علی مجدآرا روز سه شنبه در نشست با مسئولان ورزشی استان همدان اظهار داشت: انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 میلادی افتخار ارزشمندی است که باید از این ظرفیت ایجاد شده به نحو احسن در معرفی این استان در عرصه بین المللی استفاده شود.
وی ادامه داد: از دست اندرکاران فدراسیون خواسته ایم تا میزبانی های مهم بین المللی را به شهرهای تبریز و همدان واگذار کنند تا در رویدادهای 2018 بتوانیم تاثیرگذار باشیم.
مجدآرا بیان کرد: ورزش های همگانی در سطح جهان از جایگاه بسیار ارزشمندی برخوردار است و در رشته های مختلف فعالیت گسترده دارد و می تواند بستر مناسبی برای معرفی ظرفیت های منطقه باشد.
** سند تحول قانون اساسی ورزش همگانی
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی کشور در ادامه گفت: سند تحول قانون اساسی ورزش همگانی در این فدراسیون مورد توجه است و در همین راستا برای همگام شدن هیات های استانی با سیاست های فدراسیون در چارچوب سند تحول ورزش همگانی، توصیه های لازم انجام شده و خط مشی همه شهرستان ها نیز تبیین شده است.
وی اضافه کرد: 14 طرح امسال در وزارتخانه تصوب شده و استان ها در قالب این طرح ها به توسعه ورزش های همگانی بپردازند ضمن اینکه کتاب های منتشر شده پیرامون تحول باید به دقت مطالعه و اجرا شود.
مجدآرا بیان کرد: این سند در عرصه های کارگری، مدارس، شهرداری ها و سایر قشرهای جامعه اجرایی می شود.
** 200 ایستگاه ورزش صبحگاهی در همدان فعال است
رئیس ورزش های همگانی همدان نیز در این نشست گفت: هم اکنون 200 ایستگاه ورزش صبحگاهی در سطح این استان فعال است.
هادی سبزواری افزود: تمامی این تعداد ایستگاه ورزش صبحگاهی دارای شناسنامه و برنامه منظم و مستمر است.
وی بیان کرد: در حال حاضر 53 رشته ورزشی در قالب کمیته های مختلف زیر مجموعه هیات ورزش های همگانی استان همدان فعال است.
سبزواری اضافه کرد: در راستای توسعه فراگیر ورزش همگانی تمامی سالن های ورزشی این استان از ساعت 6 تا هشت صبح به صورت رایگان در اختیار ورزش های صبحگاهی هستند.
وی افزود: در این برنامه شورای اسلامی شهر و شهرداری و نیز آموزش و پرورش در کنار دستگاه ورزش حمایت همه جانبه داشته اند.
وی با اشاره به ایجاد جاده سلامت در همدان گفت: شهرداری همدان در این راستا همکاری خوبی داشته است و در این راستا بلوار ارم با ایجاد طرح آرام سازی، مسیر ایجاد جاده سلامت خواهد بود.
رئیس هیات ورزش های همگانی همدان با قدردانی از حمایت های دستگاه ورزش این استان در اجرای برنامه ها گفت: امسال بیش از 50 برنامه ورزش همگانی را در تقویم اجرایی قرار داده ایم و تاکنون به بهترین شکل ممکن انجام شده است.
وی فعالیت چشمگیر ورزش همگانی در سطح شهرستان ها را قابل تقدیر دانست و گفت: امروزه ورزش همگانی با اتحاد و همدلی مسئولان و مردم همدان به شکل گسترده در حال رشد و پیشرفت است.
نشست اعضای هیات ورزش های همگانی منطقه هفت کشور هم اینک به میزبانی شهر همدان در جریان است.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.