به گزارش ایرنا محمد کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این رویداد می تواند منجر به توسعه و تحول بیشتر استان به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی و اشتغال شود.
وی با اشاره به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال جاری میلادی بیان کرد: تمام کشورهای آسیایی و بخشی از جوامعی که به صنعت توریست می پردازند، به طور قطع در سفر به ایران استان همدان را انتخاب می کنند.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم، استان همدان را دارای ظرفیت های ویژه گردشگری دانست و افزود: ظرفیت های قابل توجهی از نظر گردشگری، تاریخ و تمدن، فرهنگ و آثار تاریخ کهن در این استان وجود دارد که این جاذبه ها زمینه جذب گردشگر را فراهم کرده است.
کاظمی گفت: با توجه به تبلیغاتی که از ماهها قبل برای رویداد بین المللی همدان 2018 صورت گرفت، موجب شد همدان بعد از مازندران دومین استانی باشد که گردشگران این استان را برای سفر انتخاب کنند.
به گفته وی علاوه بر شهر همدان، سایر نقاط این استان همچون ملایر، نهاوند و تویسرکان نیز دارای ظرفیت های ویژه ای در حوزه گردشگری، آثار تاریخی، طبیعی و باستانی هستند که می تواند مورد بازدید گردشگران و مهمانان این رویداد بین المللی قرار گیرد.
کاظمی با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهوری و استاندار همدان نیز در این اجلاس بر لزوم استفاده از ظرفیت های کل استان در این رویداد تاکید کردند بیان کرد: ملایر نیز با وجود آثار تاریخی و باستانی، جاذبه های گردشگری و صنایع دستی و ظرفیت های ویژه در بخش صنعت، می تواند از این رویداد استفاده بهینه ای داشته باشد.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم تاکید کرد: سایر نقاط استان همدان دارای جاذبه های توریستی و گردشگری خوبی است که در روزهای آتی این رویداد مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، اجلاس بین المللی همدان 2018 از روز گذشته پنجم شهریور ماه با حضور معاون اول رئیس جمهوری، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و دبیرکل ACD (اتحادیه همکاری های آسیایی) آغاز شد.
همدان از پنجم شهریور به مدت 2 روز میزبان مهمانان خارجی شامل وزرای خارجی چند کشور آسیایی، دبیر کل ACD و چندتن از مسئولان ملی است.
پس از اجلاس پنل‌های تخصصی و تورهای بازدید از مناطق گردشگری استان همدان شامل گنجنامه، غار علیصدر، پیاده راه بوعلی، آرامگاه استر‌ومردخای، راسته بازار همدان و شهر سفال لالجین برگزار می شود.
در روز دوم این گردهمایی نشست های دوجانبه و چند جانبه بین رئیس سازمان میراث فرهنگی و مسئولان خارجی برگزار می شود.
انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال جاری میلادی، مهمترین رویداد گردشگری کشورمان در سال 97 محسوب می شود که برنامه‌های گردشگری استان را تحت تاثیر قرار داده است.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.