بهاره نوری صفا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: وضعیت ضایعاتی های فعال در جاده انصارالامام، منطقه صنعتی چشمه قصابان و محل آتش زدن لاستیک در محور همدان - تهران شبانه پایش شد.
وی اضافه کرد: کارگاه های جمع آوری و بازیافت ضایعات از چند سال گذشته بطور غیر قانونی و بدون دریافت مجوزهای لازم در مسیر روستای انصارالامام فعالیت خود را آغاز کردند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: فقدان نظارت دستگاه های متولی موجب رشد و گسترش فعالیت قارچ گونه این کارگاه ها شده است.
نوری صفا گفت: شمار زیادی از واحدهای جمع آوری و بازیافت اقدام به تفکیک ضایعات شامل پلاستیک، کاغذ، فلز و شیشه کرده و دپوی آنها در بیرون کارگاه و در حریم راه می کنند.
وی ادامه داد: این اقدام آنها نه تنها چشم اندازای نامناسب و آلودگی بصری ایجاد کرده بلکه باعث افزایش بروز سوانح جاده ای می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست همدان اضافه کرد: همچنین پلاستیک های موجود در ضایعات با وزش باد در محیط اطراف پراکنده شده و آلودگی را در سطح وسیعی از منطقه گسترش می دهد.
نوری صفا اظهار داشت: طبق پایش های صورت گرفته 15 واحد اقدام به شستشو و آسیاب کردن ضایعات پلاستیکی و تولید گرانول می کنند.
وی ادامه داد: با تخلیه فاضلاب در محیط، زمینه آلودگی شدید آب و خاک فراهم شده و موجب حضور جانوران و حشرات موذی می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست همدان یادآوری کرد: به منظور حفظ اراضی لازم و مناسب برای توسعه موزون شهرها با رعایت اولویت حفظ اراضی کشاورزی، باغات و جنگل ها، هرگونه استفاده برای ساخت ساختمان و تأسیسات در حریم شهر تنها در چارچوب ضوابط و مقررات مصوب طرح های جامع و هادی امکان پذیر است.
نوری صفا ادامه داد: نظارت بر ساخت هرگونه ساختمان و تأسیسات که به موجب طرح ها و ضوابط مصوب در داخل حریم شهر مجاز شناخته شده و حفاظت از حریم به استثنای شهرک های صنعتی به عهده شهرداری هاست.
وی تاکید کرد: هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در این حریم تخلف محسوب و با متخلفان طبق مقررات رفتار می شود.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.