مریم پاک بین روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این دوره از رقابت ها در رشته های حمله مصدوم، اسکان اضطراری ، امداد و کمک های اولیه، احیای قلبی ریوی (سی پی آر)، ارزیابی صحنه حادثه و وضعیت مصدوم، بانداژ زخم و خونریزی، آتل بندی محل شکستگی و رشته زبان انگلیسی برگزار و تا 31 مردادماه ادامه دارد.
وی اضافه کرد: 16 داوطلبان دختر و پسر جمعیت هلال احمر از هر شهرستان استان همدان در قالب چهار تیم به مرحله استانی راه می یابند و علاوه بر این از هر شهرستان یک نفر در رشته زبان انگلیسی به مرحله نهایی می رسد.
پاک بین بیان کرد: پس از مشخص شدن تیم برتر مرحله استانی، این تیم در مرحله کشوری به رقابت با دیگر شرکت کنندگان می پردازد.
وی کمک به رشد توانمندی های علمی، معنوی و شناختی اعضا در راستای انجام فعالیت های امدادی عام المنفعه را مهمترین هدف این طرح عنوان کرد.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر همدان افزود: پرورش روحیه تلاش، سازندگی، تعاون ، تعهد و کار دسته جمعی و داوطلبانه و غنی سازی اوقات فراغت از دیگر اهداف طرح رفاقت مهر است.
پاک بین، ایجاد زمینه های دوستی و مهربانی، شناخت استعدادهای بالقوه و تقویت انگیزه اعضا، پرورش روحیه مسئولیت پذیری و آشنایی با حوزه های امدادی و بشردوستانه را از دیگر رویکردهای این طرح برشمرد.
وی بیان کرد: برگزاری این قبیل رقابت ها زمینه آمادگی اعضای جوان جمعیت هلال احمر را برای مقابله با حوادث احتمالی فراهم می کند.
گفتنی است؛ جمعیت هلال احمر همدان سال گذشته در بیست و هشتمین مرحله رقابت رفاقت مهر، رتبه سوم حمل مصدوم را در کشور کسب کرد.
7526/1181
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.