به گزارش ایرنا بیش از 70 تن از خبرنگاران استان همدان یک روز خوب را در شهر ملی منبت گذراندند، شهری که به واسطه هنر مبل و منبتش آوازه اش به آن سوی مرزها رسیده است و در کنار سایر جاذبه های توریستی و گردشگری اش، میزبان تور رسانه ای دیار الوند بود.
ارگ باستانی نوشیجان؛ آتشکده ای از سه دوره تاریخی، نخستین میزبان تور رسانه ای استان بود تا آهنگ جهانی شدن را که میراثی به جا مانده از دوران مادها، هخامنشیان و اشکانیان است، سرعت بخشد و مسیرش را برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی بیشتر از گذشته هموارتر کند.
قدیمی ترین بنای خشتی جهان که روی تپه ای به ارتفاع ۳۷ متر که قدمتش به عصر آهن و اوایل استقرار مادها در ایران برمی گردد، قرار گرفته است و دارای دیدگاه وسیع و چشم اندازی بسیار زیبا که بدون شک درهزاره اول پیش از میلاد مورد توجه اقوام ماد بوده است.
با عبور از 20 کیلومتر از شمال غرب ملایر، خبرنگاران را به وارث بخش عظیمی از تاریخ ملایر، موزه لطفعلیان می رساند، اثر مهم تاریخی که به یادگار مانده از دوره قاجار است و سازنده و مالک اولیه آن 'مرحوم محسن مصدقی' معروف به مصدق الممالک بود.
موزه لطفعلیان ملایر دارای بخش های مختلفی است که هم اکنون با کاربری موزه، معرف آداب، رسوم، تاریخ و فرهنگ مردم این شهرستان است، بنایی تاریخی که لحظه های خوشی را برای اصحاب رسانه و مطبوعات استان به ویژه در عمارت مصدقی به یادگار گذاشت.
در کنار بناها و جاذبه های دیدنی ملایر که گویای فرهنگ و کهن بودن این خطه تاریخی از استان همدان است، بازدید از نمایشگاه مبل و منبت اما برای خبرنگاران حرف برای گفتن بسیار دارد، هنر صنعتی که سال گذشته به عنوان شهر ملی منبت به ثبت رسید و بیش از 60 درصد از تولید مبلمان منبت کشور را به خود اختصاص داده است.
صنعتی عظیم که رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر آن را یک شاهراه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی می داند و در جمع خبرنگاران گفت: مبل و منبت ملایر امروز مرزهای استان و کشور را درنوردیده و صادراتش به کشورهای حوزه خلیج فارس رسیده است.
ابراهیم جلیلی با اشاره به فعال بودن 15 رشته مهم صنایع دستی در این شهرستان، مبل و منبت را با وجود چهار هزار و 500 کارگاه، فعالیت هشت هزار هنرمند به طور مستقیم بیش از 25 هزار تن به طور غیرمستقیم از مهمترین رشته صنایع دستی ملایر عنوان کرد.
وی با تاکید بر اینکه رسانه ها باید معرف ظرفیت ها و استعدادهای هر منطقه و شهر باشند ادامه داد: سال گذشته نخستین جشنواره ملی مبل و منبت با تبلغیات یازده هزار ثانیه ای از رسانه ملی برگزار شد که امسال نیز دومین جشنواره از 31 مرداد تا هشتم شهریور ماه برگزار می شود.
جلیلی گردش مالی چهار هزار میلیارد ریالی این هنر صنعت را طی سال گذشته نشان از سودآوری بسیار بالا و رونق اقتصادی این صنعت دانست که باید حمایت های بیشتری را همراه خود داشته باشد.
پذیرایی از تور رسانه ای استان در مجتمع اقامتی الماس که خود ظرفیتی ویژه در حوزه گردشگری این شهر است، مقصد و محفلی صمیمی برای خبرنگاران بود که مسئولان شهر از جمله معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر، معاونان وی و شهردار ملایر را برای خوش آمدگویی در جمع گرم اهالی رسانه گرد هم آورد تا حمایت و پشتیبانی همیشگی خود را از این قشر بی ادعا به اثبات برسانند.
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر ضمن تبریک روز و هفته خبرنگار و قدردانی از تمامی زحمات اصحاب رسانه، به سابقه 70 سال فعالیت مطبوعات در این شهر اشاره و بیان کرد: این سابقه طولانی نشان دهنده فرهنگی بودن مردم ملایر و اهمیت آنها به مطبوعات و رسانه است.
باب الله فتحی خبرنگاران و اصحاب رسانه را جزء اثرگذارترین قشرهای جامعه در شرایط کنونی دانست و افزود: خبرنگاران حلقه واسطه بین افکار عمومی و حاکمیت هستند.
وی با بیان اینکه این قشر نیازهای جامعه را به گوش مسئولان می رسانند و آنها را به چالش می کشند، در عین حال جلوگیری از شکل گیری باندهای قدرت و ثروت، مبارزه به بد اخلاقی ها، تبعیض ها و بی عدالتی ها را از جمله اهداف خبرنگاران برشمرد.
فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید از قلم متعهدانه و چشمان تیز بین خود برای حق طلبی و حق گرایی استفاده کنند اظهار داشت: رسانه ها باید حقایق را روشن و گره های کور جامعه را باز کرده و از سوء استفاده افراد سودجو جلوگیری کنند.
فتحی استفاده از ظرفیت خوب خبرنگاران ملایر را برای توسعه و پیشرفت این شهرستان یک ضرورت عنوان و بیان کرد: اصحاب رسانه در شناسایی کمبودها و نقاط ضعف با تجربه هستند و بهتر از هر کسی با توانمندی های شهرستان آشنا هستند.
به گزارش ایرنا، در ادامه تور یک روزه رسانه، مجموعه تفریحی و توریستی بام ملایر، جاده سلامت و باغ تاریخی سیفیه از دیگر جاذبه های دیدنی این شهر بود که مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت و با اجرای موسیقی سنتی، بازی های متنوع ورزشی همچون دارت پایان بخش سفر تفریحی اهالی رسانه در آخرین روزهای هفته خبرنگار بود.
این روز خوب با گرفتن عکس های لحظه های خوش بار دیگر در صفحه آلبوم هفته خبرنگار ثبت شد.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.