به گزارش ایرنا کیومرث داوودی روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان اظهار داشت: اسناد خزانه اسلامی در سال های اخیر به علت بروز مشکلات اقتصادی و کمبود منابع مطرح شد.
وی اضافه کرد: این اسناد به موجب قوانین بودجه سنواتی و با هدف پرداخت بدهی های مسجل دولت به پیمانکاران طرح های عمرانی مصوب شد.
معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور ادامه داد: دستگاه های اجرایی تنها در ارتباط با بدهی مسجل به پیمانکاران می توانند از این اوراق استفاده کنند.
داوودی بیان کرد: هر چند اسناد خزانه اسلامی می تواند با نام و بی نام باشد اما دستگاه ها نمی توانند به نام خودشان اوراق را استفاده کرده یا نگه دارند.
وی گفت: درخواست برخی دستگاه ها برای استفاده از اوراق در ستاد مشاوره فنی و حقوق دیوان محاسبات بررسی شد اما مورد موافقت قرار نگرفت.
معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور افزود: بدهی های دولت به پیمانکاران باید در ارتباط با طرح ها تملک دارایی و سرمایه ای باشد.
داوودی ادامه داد: برخی دستگاه ها طرح هایی را به صورت امانی انجام می دهند که اگر بابت این قبیل طرح ها به پیمانکاران خرد، جز یا کلان بدهی داشته باشند می توانند با ارایه فاکتور، برای تسویه بدهی از این اوراق بهره گیرند.
یکی از ابزارهای تامین کسری منابع مالی و تسویه تعهدات ایجاد شده دولت واگذاری اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی به اشخاص ذی نفع است بنابراین بخشی از بدهی ها شناسایی شده از این طریق تسویه می شوند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.