به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، سردار بخشعلی کامرانی صالح بیان کرد: پس از دریافت خبری مبنی بر این که افرادی در یکی از محله های شهرستان اسدآباد قصد حفاری به منظور کشف عتیقه و آثار باستانی را دارند، صحت این خبر بررسی شد.
وی افزود: تیمی از ماموران پلیس آگاهی، یگان امداد و کلانتری 12 اسدآباد در محل یاد شده حضور یافته هشت تن را با 2 دستگاه خودرو سواری در محل مشاهده کردند.
فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: ماموران کیسه های پُر از خاک را در این حیاط این منزل مسکونی مشاهده کرده و دریافتند که حفاری عمیق در این خانه صورت گرفته است.
سردار کامرانی صالح گفت: همچنین در بازرسی خودرو 206 مقداری وسایل مربوط به کنده کاری از جمله تیشه، یک دستگاه گنج یاب با وسایل مربوطه، 9 عدد سکه مربوط به قبل از اسلام، 2 عدد سکه تاریخی مربوط به دوران صفویه، 12 عدد سکه پهلوی رضاخانی و تعدادی انگشتر کشف شد.
وی اضافه کرد: ماموران انتظامی اسدآباد همچنین مقادیری موادمخدر، یک رشته دستبند فلزی، یک عدد قطب نمای بازاری، یک عدد نارنجک دستی و وسایل متفرقه کشف کردند.
وی با بیان اینکه متهمان تحویل مراجع قضایی شدند اظهار داشت: ارزش اشیای کشف شده توسط کارشناسان میراث فرهنگی پنج میلیارد ریال برآورد شده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.