رئیس اداره پردازش سازمان پسماند شهرداری همدان در حاشیه اجرای این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح با بکارگیری 18 نیروی توانمند از شهرک مدرس همدان آغاز شده و وظیفه آنان آموزش بانوان خانه دار در کاهش تولید زباله، تفکیک زباله، آشنایی با ایستگاه های بازیافت منطقه و نیز استفاده کمتر از نایلکس است.
اقدس خداکرمی با بیان اینکه تمامی 18 نیروی اعزامی به این منطقه را بانوان تشکیل می دهند که دارای کارت شناسایی هستند بیان کرد: در 2 روز گذشته نیز با همکاری کلانتری شهرک مدرس و امور مساجد این منطقه نسبت به اطلاع رسانی پیرامون این طرح اقدام شده است.
وی اظهار داشت: نیروهای آموزشی در این طرح به مدت 10 دقیقه در هر منزل حضور یافته و خانواده های ساکن را آموزش می دهند.
خداکرمی خاطرنشان کرد: این طرح در تمامی نقاط شهر همدان استمرار خواهد داشت و در صورت لزوم حتی می توانیم تا 150 نیروی آموزشی را به خدمت بگیریم.
وی یادآور شد: آموزش چهره به چهره می تواند گام مهمی در کاهش تولید زباله و استفاده از نایلکس و کیسه های پلاستیکی داشته باشد.
وی با اشاره به ایستگاه های بازیافت در هر منطقه گفت: در راستای طرح های تشویقی نیز قرعه کشی فصلی را در 14 کانکس بازیافت سطح شهر داریم که ابتدا پسماند خشک را تحویل می گیرند سپس مواد شوینده و سایر اقلام تشویقی را تحویل می دهد ضمن اینکه هر فصل با ارایه کارت قرعه کشی ، جوایز ارزنده به قید قرعه به شهروندان اهدا می شود.
براساس اعلام سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان روزانه 420 تن زباله در همدان جمع آوری می شود که از این مقدار 12 تن نایلکس دفع می شود.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.