به گزارش ایرنا، رضا قیاسی چهارشنبه شب در نشست مشترک با هنرمندان و فعالان صنعت مبل و منبت ملایر خطاب به آنان تاکید کرد: از هیچ تلاشی برای بهره گیری از رویداد همدان 2018 و اجلاس پنجم شهریور، چشم پوشی نکنید و برای حفظ و ارتقای برند مبل منبت ملایر در این رویداد بکوشید.
قیاسی ثبت ملایر به عنوان شهر ملی منبت ایران را گامی مهم در توسعه اقتصادی و گردشگری این شهرستان برشمرد و افزود: ملایر هم اکنون در مسیر رشد و توسعه ای قرار گرفته است که باید پرشتاب این مسیر طی شود.
وی بیان کرد: برای معرفی هر چه بیشتر مبل و منبت ملایر 11 هزار ثانیه تبلیغات رایگان تلویزیونی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی از شبکه های ملی و برون مرزی رسانه ملی به صنعت مبل منبت ملایر اختصاص یافت.
قیاسی با اشاره به رویداد همدان 2018 و حضور وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی در استان، افزود: همزمان با این رویداد بین المللی دومین جشنواره ملی مبل و منبت نیز شهریورماه امسال در ملایر برگزار می شود.
وی توسعه و رونق گردشگری را محور اصلی توسعه و پیشرفت استان طی سال های آتی عنوان کرد و ادامه داد: گردشگری یکی از حوزه های سرمایه گذاری است که با حداقل هزینه ها، می توان حداکثر بهره را برد و اشتغالی پایدار ایجاد کرد.
معاون استاندار همدان با تاکید بر استفاده حداکثری از رویداد همدان 2018، صنعت گردشگری را از صنایع پاک و بدون آلایندگی برشمرد و افزود: رونق گردشگری موجب افزایش تبادلات اجتماعی و فرهنگی می شود و هر گردشگر می تواند به عنوان یک سفیر و رایزن فرهنگی برای مردم و کشور ما عمل کند.
قیاسی استان همدان را دارای پیشینه ای کهن و تاریخی دانست و اظهار داشت: تمام نقاط این استان دارای جاذبه ها و توانمندی های ارزشمندی در زمینه آثار تاریخی، میراث فرهنگی و معنوی، صنایع دستی و جاذبه های طبیعی و به عنوان یکی از مقاصد گردشگری است.
وی همچنین ملایر را یکی از پربارترین نقاط استان از نظر پراکنش آثار تاریخی، جاذبه های طبیعی و صنایع متفاوت و ارزشمند دستی معرفی و اضافه کرد: شهر ملی منبت ایران به اذعان کارشناسان یکی از موفق ترین شهرهای ثبت شده ملی در کشور است.
سرپرست فرمانداری ویژه ملایر ادامه داد: این صنعت زیبای دستی در کنار دیگر جاذبه های تاریخی و طبیعی شهرستان، محور توسعه و پیشرفت ملایر است و می طلبد تمامی اقدامات و برنامه ریزی های آتی توسعه گردشگری شهرستان با محوریت این حوزه صورت گیرد.
قیاسی بسترسازی برای جذب سرمایه، دانش فنی و توسعه صادرات محور را از دیگر لازمه های ارتقای این هنر دستی عنوان و بیان کرد: لازم است فعالان این صنعت با روشن بینی در زمینه های آموزش و استفاده از زبان های خارجی، تقویت تعامل و برنامه ریزی، تلاش کنند.
وی بر لزوم آمادگی فعالان صنعت مبل و منبت ملایر برای استفاده حداکثری از 2 رویداد گردشگری همدان 2018 تاکید کرد و گفت: زمینه های جذب گردشگر و توریست باید همزمان با این رویداد در شهرستان مهیاتر از گذشته باشد.
قیاسی همچنین برپایی جشنواره ملی منبت، ایجاد نمایشگاه، معرفی محصولات از مرحله برش چوب تا منبت کاری، رنگ کاری، رویه کوبی و نمایش مبل کامل تولید شده را از اقدامات مهم همزمان با رویداد همدان 2018 عنوان کرد.
وی خواستار همراهی مدیران دستگاه های اجرایی با فعالان صنعت مبل و منبت در برگزاری هر چه بهتر رویداد همدان 2018 در این شهرستان شد و اضافه کرد: پس از ثبت ملی منبت ملایر، رونق صنعت مبل و منبت ملایر و گردش مالی بیش از چهار هزار میلیارد ریال را برای فعالان این حوزه به همراه داشته است.
به گزارش ایرنا، در این نشست مقرر شد اعضای هیات مدیره بازار مبل ملایر و فعالان این صنعت اقدامات و برنامه ریزی های لازم در راستای مدیریت هر چه بهتر دومین جشنواره ملی مبل منبت و کاهش آسیب های دوره گذشته جشنواره را به عمل آورند.
شهرستان ملایر دارای بیش از چهار کارگاه مبل و منبت است و بیش از هشت هزار هنرمند به صورت مستقیم و بیش از 25 هزار تن به صورت غیرمستقیم در این هنرصنعت فعال هستند.
سالیانه بیش از 70 هزار دست مبلمان منبت در این شهرستان تولید می شود و عنوان شهر ملی منبت ایران را به خود اختصاص داده است.
7528
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.