حمیدرضا متین روز سه شنبه در نخستین میز فرش کشور در همدان با تاکید بر اینکه استاندار همدان خواستار حمایت از فرش دستباف شده است اظهار داشت: تسهیلات فرش با سود 6 درصد در مرحله نخست به 700 بافنده پرداخت و متقاضیان به بانکهای عامل به تدریج معرفی می شوند.
وی با اشاره به 15 هزار نفر بیمه شده افزود: گسترش بیمه قالیبافان در صورت حمایت یکی از برنامه های پیش رو است.
متین هدف از برگزاری میز فرش را حمایت از تولیدات ایرانی و ارتباط بین تجار کشور و تولیدکنندگان استان اعلام کرد و گفت: میز فرش می تواند تولید و صادرات فرش دستباف را به یکدیگر پیوند دهد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت همدان خاطرنشان کرد: در میز تخصصی فرش در پی بررسی فرصت ها و شناسایی چالش های فرش دستباف از مرحله تولید تا فروش هستیم.
وی به مشکلات بافندگان و رفوگران اشاره کرد و گفت: پیمان سپاری رفوگران بسیار سنگین و خارج از توان رفوگران است و متولیان فرش در رده های کشوری به این موضوع توجه کنند.
متین اضافه کرد: فرش های قدیمی از خارج کشور برای رفو و مرمت وارد گمرک می شود اما باید80 درصد ارزش فرش را به عنوان سپرده واگذار کنند که با توجه به قیمت بالای فرش اینکار برای صنف رفوگران امکان پذیر نیست.
وی با اشاره به اینکه زمانی همدان بندر فرش محسوب می شد، اضافه کرد: با برنامه هایی نظیر میز فرش به دنبال بازگشت همدان به روزگار پرنشاط گذشته و نجات هنر صنعت دیرینه همدان هستیم.
57 هزار قالیباف شناسایی شده و هشت تعاونی فرش در سطح استان همدان فعالیت دارند.
میزفرش با حضور یکصد تاجر و بازرگان فرش از شهرهای ایران و بافندگان فرش دستباف در هتل باباطاهر همدان برگزار شد.
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.