محمدرضا مترقب شامگاه دوشنبه همزمان با سومین روز از هفته قوه قضاییه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان اظهار داشت: امکانات و نیروی انسانی قوه قضاییه با وظایف متنوع، متعدد و خطیر محول شده به این قوه تناسبی ندارد.
وی با بیان اینکه با وجود کمبود نیرو و امکانات شاهد افزایش سالانه ورودی پرونده به مراجع قضایی این استان هستیم ادامه داد: با این وجود قضات و کارکنان دادگستری با مضاعف کردن اهتمام و تلاش خود از نظر کمی، کیفی و ارتقا آرای قضایی مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.
رئیس شورای قضایی استان همدان اظهار داشت: نظارت و صیانت از رعایت حقوق شهروندی در مراجع انتظامی، ضابطان و زندان ها یکی از اولویت های مجموعه قضایی همدان است.
مترقب بیان کرد: 88 مرحله بازرسی از ضابطان و زندان های این استان در سال گذشته صوت گرفت و با نقض کنندگان حقوق شهروندی به نحو جدی برخورد قانونی شد.
رئیس کل دادگستری همدان درباره فعالیت های صورت گرفته در بخش توسعه عدالت الکترونیک عنوان کرد: پنج دفتر خدمات قضایی الکترونیکی در همدان فعال است و تاکنون 60 درصد ابلاغ ها به صورت الکترونیکی انجام شده است.
مترقب افزود: ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی گامی مهم در کاهش زمان رسیدگی، افزایش دقت و سرعت و جلب رضایتمندی عمومی محسوب می شود.
وی با تاکید بر اولویت تامین امنیت عمومی در استان، ورود دادستان ها به مصادیق حقوق عامه در دفاع از حقوق آحاد جامعه را ضروری دانست.
رئیس کل دادگستری همدان اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی می تواند با تصویب مقررات لازم بستر قانونی ورود موثر دستگاه قضایی به مصادیق حقوق عامه را فراهم کند.
مترقب عملکرد شورای حفظ حقوق بیت المال در صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و اراضی دولتی و اموال عمومی را مطلوب ارزیابی کرد.
وی اضافه کرد: دادگستری همدان در صیانت از حقوق بیت المال اقدامات موثر و ارزشمندی را از طریق هم افزایی ظرفیت های سایر اداره ها و سازمان های مسئول انجام داده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز گفت: در عرصه قضا افراد بسیاری در راستای اجرای احکام الهی جان خود را فدا کردند که مصداق بارز آن شهید بهشتی است.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی افزود: برخورداری کارکنان مجموعه قضایی از صبر، تحمل و تخصص برای احقاق حق مردم بسیار مهم است.
وی با بیان احادیثی درباره بزرگی و جایگاه خون و جان انسان و ضرورت رعایت و مراقبت از آن بر لزوم انجام اقدام های پیشگیرانه از وقوع جرم در جامعه تاکید کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری، مال و آبروی انسان و افراد مومن را نیز در ردیف حرمت، جان و خون آنها دانست و با استناد به احادیث معصومین (ع) یک ساعت اجرای عدالت را برتر از 70 سال عبادت برشمرد.
آیت الله طه محمدی از روحانیان واجد شرایط خواست تصدی امر قضاوت را یک ضرورت تلقی کنند که بی توجهی به آن مسئولیت اخروی را به دنبال خواهد داشت.
یکم تا ششم تیرماه هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.