نادر بزم آرا روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک مورد گزارش سقوط از بلندی در ارتفاعات منطقه آلموبلاغ شهرستان اسدآباد به اورژانس هوایی اطلاع رسانی شد.
وی ادامه داد: عوامل اورژانس هوایی بلافاصله در محل حادثه حضور یافتند و متوجه جراحت شدید چوپان 65 ساله به علت سقوط از ارتفاع شدند.
رئیس اورژانس هوایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان افزود: این چوپان از ناحیه کمر و سر دچار آسیب شده بود که با انجام اقدامات اولیه درمانی و ثابت کردن بدن او بر روی برانکارد وی به داخل بالگرد منتقل شد.
بزم آرا اظهار داشت: این فرد مجروح در کمتر از هشت دقیقه به بیمارستان بعثت شهر همدان منتقل و برای ادامه درمان در این مرکز بستری شد.
وی گفت: کادر پزشکی تیم پروازی شامل تکنسین های دارای مهارت بالا و توانمند هستند که دوره های مختلف را زیر نظر وزارت بهداشت گذرانده اند.
رئیس اورژانس هوایی همدان افزود: این افراد همچنین در دوره های آموزشی با مربیگری خلبانان و با هدف یادگیری نحوه حفظ جان خود و بیمار از خطرات احتمالی در شرایط اضطراری شرکت کردند.
بزم آرا تاکید کرد: شرایط جسمی و فیزیولوژی بیمار در زمانی که روی زمین قرار دارد با داخل بالگرد و بر روی آسمان و ارتفاع بسیار متفاوت است بنابراین تکنسین های اورژانس برای مدیریت این مسائل آموزش دیده اند.
وی بیان کرد: ماهانه حدود هفت تا 10 پرواز توسط اورژانس هوایی همدان برای امداد رسانی به مجروحان صورت می گیرد که تاکنون 221 پرواز انجام شده است.
وی اضافه کرد: بالگرد امداد و نجات اورژانس همدان ظرفیت جابجایی 10 نفر را دارد اما با توجه به قرار دادن تجهیزات پزشکی و ضرورت حمل مصدوم به حالت هلی برن و درازکش، علاوه بر 2 تکنسین می توان 2 تا سه بیمار و مجروح را جابجا کرد.
قسمت انتهای شمال و شمال غربی کوه های الوند در استان همدان به کوه آلموبلاغ معروف است آلموبلاغ با ارتفاع 2 هزار و 946 متر از سطح دریا و مساحت هفت هزار و 500 هکتار در سمت چپ گردنه اسدآباد و در مجاورت 17 روستای شهرستان اسدآباد قرار دارد که مهم ترین آنها روستای ملحمدره، تاج آباد، ترخین آباد، بیاج، چنار علیا، محمد آباد، پیر ملو، قراکند و بابا علی است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.