حجت الاسلام حسن رضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سیاه پوش کردن امامزاده ها به همراه نصب بنرهایی از سخنان ناب امام خمینی(ره) در بقاع متبرکه، سیاهپوش کردن فضای محیطی آستان مقدس امامزادگان و نصب پوسترهایی متناسب با شب های قدر، شهادت مظلومانه حضرت علی(ع) و ارتحال حضرت امام(ره) از جمله برنامه های شب های قدر این اداره کل در بقاع متبرکه همدان بشمار می رفت.
وی با بیان اینکه برگزاری مراسم احیای شب های قدر یکی از مهم ‌ترین برنامه های این سازمان است، گفت: آیین های شب قدر امسال در 68 بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان این استان برگزار شد.
معاون امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان ادامه داد: شب قدر از شب‌های مقدس و ارزشمندی است که در قرآن به آن اشاره شده و آمده است که در تمام سال، شبی به فضیلت آن وجود ندارد و عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است.
وی با بیان اینکه شب ‌زنده ‌داری و تلاوت قرآن، مناجات و عبادت در این روزها بسیار توصیه شده است، بیان کرد: مراسم احیای شب های قدر امسال نیز همچون سال های گذشته با حضور گسترده مردم و اجرای برنامه های ویژه در قالب طرح ضیافت الهی در سطح امامزادگان شاخص استان برگزار شد.
معاون امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان، برگزاری مراسم عزاداری در شب و روز شهادت و شام غریبان حضرت امیرالمومنین (ع)، دعوت از سخنرانان، مداحان و قاریان برجسته استانی و کشوری، دعوت از مسئولان ارشد استان برای حضور در مراسم، توزیع سحری در 15 بقعه شاخص استان و افطاری ساده روزه داران در آستان مقدس امامزادگان همدان را از جمله برنامه های شب های قدر در بقاع متبرکه این استان برشمرد.
گفتنی است؛ همزمان با فرارسیدن لیالی قدر، مراسم پرفیض شب های احیا در محل باغ موزه دفاع مقدس استان همدان نیز به صورت شاخص برگزار شد.
1181/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.