محمد کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: این موضوع برای عموم مردم بسیار تاسف بار است و در اسرع وقت باید به این جنایت رسیدگی شود.
وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب نسبت به این موضوع ورود پیدا کرده و دستور صادر کردند، رئیس قوه قضائیه ورود خوبی به این موضوع داشته باشد و پس از محاکمه در اسرع وقت حدود الهی در رابطه با متهم یا متهمان این تجاوز اجرا شود.
کاظمی بیان کرد: آنچه بسیار مهم و برای والدین دانش آموزان و شاکیان این پرونده التیام بخش است، شتاب دهی به روند انجام محاکمه، تحقیقات، رسیدگی و صدور حکم است.
وی در خصوص اجرای حکم برای اطفال، کودکان و یا دانش آموزان در این تجاوز گفت: دانش آموزانی که اغوا یا به اکراه تسلیم غیرارادی افراد متجاوز شده اند و یا برای حفظ آبرو در یک شرایط اضطرار تن به این اعمال شنیع داده اند، مجازاتی برای آنها در نظر گرفته نخواهد شد.
کاظمی ادامه داد: به طور قطع این دانش آموزان با توجه به اینکه مکروه محسوب می شوند، مجازاتی برای آنها در نظر گرفته نمی شود و مشمول مقررات قانون مجازات نمی شوند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه احساسات عمومی در این موضوع جریحه دار شده است، دادگاه های مربوطه باید با سرعت و دقت به این موضوع رسیدگی کنند.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم اظهار داشت: باید مسئولان آموزش و پرورش مراقبت ها و کنترل های بیشتری نسبت به دانش آموزان مظلوم و بیگناهی که والدین به اطمینان آنها، کودکانشان را روانه مراکز آموزشی و مدارس می کنند، به عمل آورند.
کاظمی ادامه داد: جامعه ما جامعه آسیب دیده ای است و در زمینه آسیب های اجتماعی به شدت ضربه خور و حساس هستیم.
وی تاکید کرد: اگر افرادی که پیشتر در این شرایط تحت تعقیب قرار گرفتند، با سرعت و دقت مجازات می شدند و پس از کیفرخواست و صدور حکم این افراد رها نمی شدن، امروز دوباره شاهد اینگونه جنایت ها علیه کودکان و دانش آموزان نبودیم.
طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر آزار تعدادی از دانش آموزان مدرسه غیر دولتی در غرب پایتخت منتشر شد که احساسات مردم و مسئولان را جریحه دار کرد.
رهبر معظم انقلاب نیز سه شنبه شب هفته جاری این موضوع را جنایت خواندند و در دستور به قوه قضاییه، محاکمه سریع محکومان و اجرای حدود الهی را خواستار شدند.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.