محمد رودباری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین در بحث شرکت‌های امداد خودرو نیز، سال گذشته بیش از 30 دستگاه ناوگان امدادی فعال در این بخش در قالب چهار شرکت امداد خودرو از طریق سامانه جامع ناوبری برخط (GPS) پایش شدند.
وی بیان کرد: سال گذشته 67 هزار و 92 وسیله نقلیه سنگین به مراکز مکانیزه معاینه فنی استان مراجعه کردند که از این تعداد 58 هزار و 204 وسیله نقلیه یعنی 85.8 درصد قبول شدند.
رودباری ادامه داد: مراکز معاینه فنی خودرو های سنگین به منظور دستیابی به اهداف ارتقاء ایمنی، حفظ محیط زیست از آلودگی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده ها در بخش حمل و نقل عمومی فعالیت می کنند.
رودباری اضافه کرد: نظارت بر چگونگی عملکرد این مراکز نیز به شکل مستمر از سوی مسئولان این اداره کل انجام می شود و در صورت نیاز به تعویض دستگاه ها و یا بهره گیری از افراد متخصص، تذکرات لازم به مدیران شرکت ها داده می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان با بیان اینکه 13 هزار و 90 کامیون در استان موجود است، گفت: تعداد کامیون های استان 17.5 درصد کامیون های کشور است که بزرگترین مشکل آنها فرسودگی است به طوریکه میانگین عمر کامیون ها به 25 سال می رسد.
وی با بیان اینکه 598 کیلومتر بزرگراه و سه هزار و 700 کیلومتر راه غیر روستایی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: 34 درصد از راه های استان بزرگراه است و همچنین 85 کیلومتر آزادراه در استان وجود دارد.
رودباری با اشاره به اینکه 2.3 درصد از کل راه های کشور به همدان اختصاص دارد، اظهار داشت: 72.6 درصد از راه های روستایی استان آسفالته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به اینکه 96 شرکت حمل و نقل کالا و 53 شرکت مسافربری در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در استان 22 هزار کارت هوشمند برای رانندگان صادر شده است.
رودباری خاطرنشان کرد: شش هزار و 716 دستگاه اتوبوس نیز در ناوگان حمل و نقل عمومی استان فعال هستند.
وی با بیان اینکه میانگین عمر ناوگان استان نسبت به کشور بالاتر است، گفت: تقاضا می شود راهکاری برای این وضعیت استان اندیشیده شود.
رودباری با بیان اینکه از هزار و 22 دستگاه مینی بوس 911 دستگاه فرسوده هستند، یادآور شد: 89 درصد مینی بوس های استان در سن فرسودگی هستند و شش هزار و 716 دستگاه کامیون نیز فرسوده شده اند.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.