به گزارش ایرنا، ماه ضیافت الهی که آغاز می شود گویی در میان افرادی که دستشان به دهانشان می رسد رقابتی برای رنگین تر شدن سفره ها به راه می افتد و همه تلاش می کنند تا از دیگری عقب نمانند؛ غافل از اینکه در این حال و هوا، بسیارند کسانی که اگرچه صورتشان با سیلی، سرخ نگاه داشته شده است، اما سفره های خالی، نداری و تنگدستی خانواده را عیان می کند.
مگر نه این است که روزه داری و ورود به ماه ضیافت الهی، فرصتی برای تمرین همدلی، نوعدوستی و خیرخواهی است؛ پس چگونه سفره های خالی افطاری در همسایگی ما پهن می شود و صاحبخانه از خرید نان و پنیر ساده افطار در مانده اند و ما روزه داری می کنیم و بادیدن این سفره ها کاری نمی کنیم.
اینجاست که دل های مهربان و دستان سخاوتمند روزه داران حقیقی وارد میدان عمل می شوند؛ برای گسترده شدن سفره های اطعام نیازمندان آستین بالا می زنند و با پیروی از سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) سنت حسنه اطعام فقرا و دستگیری از نیازمندان را اجرا می کنند؛ تا هیچ نیازمندی از غذای گرم و سبد غذایی بی بهره نماند.
همچنین نهادهای حمایتی نیز با اجرای طرح های ویژه ماه مبارک رمضان به یاری خیران و نیکوکاران می آیند تا با مشارکت همه افراد جامعه در توسعه فرهنگ احسان و نیکوکاری، غم فقر و نداری از چهره خانواده های نیازمند زدوده شود و زندگی معنا و رنگ و بوی دیگری برای آنان پیدا کند.

*** اطعام 2 هزار مددجوی کمیته امداد همدان در رمضان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان در این خصوص گفت: در دهه نخست ماه رمضان امسال سبدهای کالا شامل روغن، برنج، مواد پروتئینی، گوشت، مرغ و سایر اقلام غذایی به ارزش سه میلیارد ریال در بین نیازمندان زیر پوشش این نهاد توزیع و از این طریق 2 هزار مددجوی این نهاد اطعام شدند.
پیمان ترکمانه ارزش هر سبد غذایی را یک میلیون و 500 هزار ریال اعلام و اضافه کرد: تمامی هزینه ‌های تهیه سبدهای غذایی برای مددجویان توسط خیران و حامیان استان پرداخت ‌شده است تا سفره هیچ خانواده ‌ای در ماه ضیافت الهی خالی نباشد.
وی افزود: سنت حسنه اطعام فقرا برگرفته از سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای دستگیری از نیازمندان و مشارکت همه افراد جامعه در توسعه فرهنگ احسان و نیکوکاری است تا همه نیازمندان بتوانند از غذای گرم و سبد غذایی بهره ‌مند شوند.
ترکمانه تاکید کرد: سرکشی مسئولان و خیران از خانواده های نیازمند در قالب طرح مفتاح الجنه، تهیه سبد غذایی و تحویل به خانواده‌های تحت حمایت و نیازمند با کمک خیران و حامیان، برگزاری سفره‌های افطاری در بین نیازمندان، توزیع غذای گرم، مشارکت در تهیه کالاهای مورد نیاز محرومان در قالب طرح همیان مولا، طرح شفا (کمک به درمان مددجویان)، طرح رحمت (کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد) و حمایت از ایتام و فرزندان محسنین از مهم‌ ترین طرح‌های مشارکتی این نهاد است که اجرای آن‌ ها در ماه رمضان از اهمیت خاصی برخوردار است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان به استفاده از روش‌ های نوین برای سهولت در کمک ‌رسانی به نیازمندان اشاره کرد و گفت: علاقه‌ مندان برای مشارکت در طرح ‌های مختلف مشارکتی این نهاد می ‌توانند از تلفن همراه خود از طریق درگاه ussd و شماره‌گیری #081*8877* و یا ارسال عدد یک به سامانه پیامکی 8877، شماره‌ گیری 0968877 از تلفن ثابت و همراه، دانلود نرم‌ افزارهای سنا و سکه از کافه بازار، خودپردازها و پایگاه اطلاع‌ رسانی اینترنتی کمیته امداد به آدرس www.emdad.ir اقدام کنند.

***اطعام نیازمندان همدان از محل موقوفه ها
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: 10 موقوفه در استان همدان وجود دارد که در راستای اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش، از محل درآمد آن موقوفه ها برای اطعام و افطاری نیازمندان در شب های ماه رمضان و لیالی قدر استفاده می شود.
حجت الاسلام سید حسن رضوی افزود: دستورالعمل اطعام نیازمندان از محل موقوفات استان به تازگی ابلاغ شده و همزمان با ولادت امام حسن(ع) اجرایی می شود.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: هزینه اطعام نیازمندان از محل موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش تامین می شود و امسال به صورت سبدهای غذایی خام یا طبخ شده در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: طرح افطاری ساده که در تمامی شب های ماه مبارک رمضان در مساجد استان اجرا می شود به صورت مردمی و خودجوش است اما طرح اطعام و افطاری ساده در 50 بقعه متبرکه استان در طول ماه رمضان از محل موقوفات و زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه اجرا می شود.
1181/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.