عبدالله جعفری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این طرح در چهار مدرسه ابتدایی، چهار مدرسه متوسطه اول و چهار مدرسه متوسطه دوم با در نظر گرفتن تفکیک جنسیتی در حال اجرا است اضافه کرد: اطلاعات مدارس مورد هدف شامل کادر آموزشی، اجرایی و تعداد کلاس ها در سامانه نماد ثبت شده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان ادامه داد: علاوه بر دانش آموزان، والدین و معلمان نیز در این طرح حضور دارند و تاکنون 2 هزار و 761 دانش آموز، پنج هزار و 522 تن از والدین و 314 معلم در 360 کارگاه آموزشی 2 ساعته شرکت کردند.
جعفری افزود: چهار تن از سفیران و مدرسان دوره دیده طرح نماد به مدت 86 هزار نفر ساعت، معلمان، والدین و دانش آموزان را با 10 مهارت ارتقایی پیشگیرانه آموزش دادند.
وی یادآوری کرد: 18 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل در 72 مدرسه واقع در 6 استان در سال 95 زیر پوشش طرح نماد قرار گرفتند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان اضافه کرد: سال گذشته تمامی استان ها و در هر استان 2 شهرستان و هر شهرستان 6 مدرسه زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.
جعفری گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان مجموعه نظام یافته از خدمات و برنامه ها شامل غربالگری، آموزش، توانمند سازی و حمایت های روانی و اجتماعی از دانش آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع و موثر است.
وی بیان کرد: هدف های اختصاصی از اجرای این طرح شامل استقرار نظام جامع مراقبت های اجتماعی برای دانش آموزان، مشارکت اجتماعی مبتنی بر مدل بومی و سبک زندگی اسلامی - ایرانی و گسترش آموزش های رشد مدار است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیب پذیر و آسیب دیده از طریق چک لیست های علمی، طراحی و توسعه مداخلات موثر حمایتی برای دانش آموزان و استقرار نظام ارجاع مناسب را از دیگر اهداف اجرای طرح نماد دانست.
جعفری بیان کرد: آموزش و پرورش با اجرای این طرح درصدد ظرفیت سازی برای افزایش عوامل محافظت کننده و کاهش عوامل مخاطره آمیز در مدرسه، خانواده و محله است.
وی افزود: پیاده سازی 100 درصدی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان با هدف پوشش تمامی مدارس تا پایان برنامه ششم توسعه مورد تاکید است.
264 هزار و 19 دانش‌آموز در 2 هزار و 594 مدرسه واقع در 19 شهرستان، ناحیه و منطقه استان همدان مشغول فرا گرفتن علم و دانش هستند که نسبت دانش آموزان به کل جمعیت استان 15 درصد است همچنین 31 درصد از دانش آموزان در مناطق روستایی و 69 درصد در مناطق شهری همدان مشغول به تحصیل هستند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.