سردار مظاهر مجیدی روز یکشنبه در همایش معلم و تحقق جامعه مهدوی در همدان افزود: معلمان در کلاس های درس از کلیدواژه های سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب برای دانش آموزان صحبت کنند و مطالبی همچون سبک زندگی و حمایت از کالای ایرانی را به شاگردان خود آموزش دهند.
وی با بیان اینکه مدرسه، بهترین مکان برای آموزش سبک زندگی درست به افراد است افزود: رهبر معظم انقلاب، حزب گرایی را از موانع موجود در کشور برشمردند لذا باید از نگاه حزبی در آموزش و پرورش خودداری و از القای این نوع نگاه به ظرفیت پاک وجودی دانش آموزان خودداری شود.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان حفظ وحدت رویه را راهکار رفع مشکلات کشور دانست و گفت: تربیت نیروی هم تراز انقلاب اسلامی، رسالت بزرگی است که بر دوش معلمان و متولیان تعلیم و تربیت گذاشته شده است.
سردار مجیدی بیان کرد: انقلاب اسلامی نتیجه تفکر معلمانی است که برای تربیت نیروی انقلابی زحماتی زیادی کشیدند و مصداق بارز آن شهید مطهری بود که سهم بزرگی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد.
وی ادامه داد: شهید مطهری در دانشگاه ها و آموزش و پرورش به عنوان یک موقعیت شناس ورود کرد و نه فقط برای دانش آموزان و دانشگاهیان بلکه برای همه اقشار سخنرانی می کرد و امروز هم باید به تبعیت از این استاد بزرگ، به نیازشناسی جامعه بپردازیم تا موفق شویم.
مدیرکل آموزش و پرورش همدان نیز در این همایش گفت: در قرآن کریم تعلیم و تزکیه به عنوان رسالت همه پیامبران عنوان شده است.
محمد پورداود افزود: امروز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه تعلیم و تربیت است و در این سند، آموزش مقدمه تربیت و تربیت مقدم بر آموزش است.
وی اضافه کرد: معلمان ما مجاهدانه و عالمانه به تزکیه و تعلیم دانش آموزان اهتمام دارند و همواره در تمام صحنه های انقلاب اسلامی نقش اثرگذار خود را به خوبی ایفا کرده اند.
گفتنی است؛ در این آیین با اهدای شاخه گل از معلمان تقدیر شد.
استاد شهید آیت الله مطهری در 13 بهمن 1298 هجری شمسی در فریمان واقع در 75 کیلومتری مشهد مقدس در یک خانواده اصیل روحانی چشم به جهان گشود.
وی شامگاه سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه سال 1358 در حالی که از یکی از جلسات فکری سیاسی بیرون آمده بود مورد هدف گلوله جنایتکاران قرار گرفت و به شهادت رسید و سالروز شهادت این شهید گرانقدر به نام روز معلم نامگذاری شده است.
40 عنوان برنامه در هفته معلم امسال با رویکرد تکریم مقام معلم و تبیین و ترویج اندیشه های شهید استاد مطهری در این استان برگزار شد.
1181/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.