به گزارش ایرنا، شنبه شب و در ابتدای نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی از خانواده شهید دانش آموز 'حمید هاشمی' تجلیل به عمل آمد.
حمید هاشمی در سال 45 چشم به جهان گشود و در سال 64 شربت شهادت را نوشید، وی در عملیات های والفجر 8 و فاو حضور موثر داشت.
10 سال طول کشید پیکر این شهید به ایران بازگشت و مهمترین و ماندگار ترین جمله این شهید این است که عنوان کرد 'ابر قدرت خداست' و 'ما برای پیروزی نیامده ایم؛ ما برای شکست نیامده ایم؛ ما برای شهادت نیامده ایم؛ ما برای رضای خدا آمده ایم'.
همچنین از خانواده مرحوم سیدصادق حجازی، از آموزگاران همدان که رهبر معظم انقلاب در آیین بزرگداشت وی و در پیام تسلیت، او را ستوده بودند، تجلیل شد.
شهید طالبیان نیز از چریک های کارآزموده و معلمی توانمند بود که در سال هفتاد یعنی 2 سال پس از آتش بس به شهادت رسید و هیچ وقت پیکرش به وطن بازنگشت؛ در این آئین خانواده این شهید نیز تجلیل شدند.

*** چهره های ماندگار
در بخش چهره های ماندگار از هنرمندانی در عرصه گرافیک، پویانمایی، هنرهای تجسمی و دوبله تقدیر به عمل آمد.
'محمدحسین حلیمی' دانش آموخته دانشگاه هنرهای تزئینی پاریس، 'حسن رابطی' نخستین مدرس پویانمایی در همدان، محمدحسین صلواتیان دارنده یکهزار اثر در عرصه گرافیک و تصویر گری تقدیر شدند.
همچنین 'شوکت حجت' دوبلور شخصیت کارتونی 'ایشیزاکی' در فوتبالیست ها و 'سگارو' در کارتون 'میتی کامان'، 'همت مومیوند' دوبلور، 'مهوش افشاری' دوبلور و سعید توکلیان بنیانگذار و پیشکسوت آموزش در عرصه پویانمایی تجلیل شدند.
ناصر گل محمدی نیز در این آیین به عنوان نماینده هیات داوران نخستین جشنواره ملی پویانمایی اقدام به ارائه بیانیه کرد و افزود: 250 ساعت جلسه توسط 9 گروه داوری در قالب 52 داور در اسفند و فروردین ماه و در ایام نوروز برای داوری آثار تلاش کردند.
داوران در بخش آموزشی 2 اثر را شایسته تقدیر دانستند و لوح تقدیر اثر شایسته به همراه جایزه نقدی به طور مشترک به 'هوریا نیک منش' و 'مریم هاشمی نژاد' برای آثار دین و زندگی نو و 'علی نیکوکار' برای اثر 'زادگاه زندگی' و دیپلم افتخار، جایزه نقدی و تندیس بهترین اثر آموزشی به 'هادی امیری' و 'رها فرجی' به علت تولید انیمیشن آموزشی 'عصر وارونه' اهدا شد.
در بخش تبلیغاتی هیات داوران از بین آثارهای راه یافته به این جشنواره، لوح تقدیر اثر شایسته و جایزه نقدی را به 'بهروز قزل'برای اثر تبلیغی 'مانیچوسکا' اهدا کردند.
همچنین در این بخش دیپلم افتخار، جایزه نقدی و تندیس بهترین اثر تبلیغاتی را آقایان بابک و بهنود نکویی برای ساخت تیزر تبلیغاتی 'بانک اقتصاد نوین' از آن خود کردند.
در بخش هویت بصری 'علی رحیمی' برای طراحی هویت بصری شبکه مستند جایزه نقدی و لوح تقدیر دریافت کرد و در این بخش تندیس، دیپلم افتخار و جایزه بهترین اثر به امید خوش نظر برای طراحی هویت بصری در شبکه های تهران، امید و سه تقدیم شد.
در بخش عنوان بندی، لوح تقدیر اثر شایسته و جایزه نقدی عنوان بندی به 'سامان ارشدی' برای تیتراژ پایانی فیلم 'زار' تعلق گرفت.
در این بخش دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی بهترین آثار در بخش عنوان بندی را بهروز قزل دریافت کرد و دیپلم افتخار بهترین اثر تبلیغاتی و جایزه انجمن طراحان گرافیک متحرک به 'آی دی بی' متعلق به احمد مالکی تعلق گرفت.
در بخش گرافیک متحرک داوران دیپلم افتخار بهترین عنوان بندی را برای اثر 'چشم جنگ' به حامد عزیزی اعطا کردند.
در بخش آموزشی دیپلم افتخار به اثر مرکز تجارت کشاورزی به رضا رفیع گیلانی، در بخش هویت بصری دیپلم افتخار را به خالق هویت بصری شبکه سه آقای 'امید خوش نظر' تقدیم شد.
خانم شیدا رضایی خامنه، موشن گرافیک پارس خزر نیز جایزه نقدی و لوح تقدیر اثر شایسته از منظر ایده را کسب کرد و در همین بخش لوح تقدیر و اثر شایسته به آثار 'طعم امروز' و 'آشپزی' از 'حسین جاودان' و 'انرژی خورشیدی' متعلق به علی نیکوکار تعلق یافت.
در این بخش دیپلم افتخار بهترین پژوهش و نگارش و جایزه نقدی و تندیس جشنواره به فرهاد عباس نژاد برای موشن گرافیک 'سبک زندگی' داده شد.
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین اثر موشن گرافیک نیز به میلاد شاه جانی برای موشن گرافیک 'تشتک' اهدا شد.
نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی از 15 اردیبهشت آغاز شد و به مدت سه روز برگزار می شود.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.