به گزارش ایرنا محمد کاظمی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز جوان در مجتمع الماس ملایر اظهار کرد: ما هنوز از فکر و خواسته های جوانان عقب هستیم و نتوانسته ایم به خوبی به نیازهای آنان پاسخ دهیم.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان با تمام توان باید از جوانان حمایت کنند افزود: اساسی ترین دغدغه امروز نسل جوان اشتغال است که گام های جدی در این زمینه برداشته شده است.
وی تشکیل سمن ها را گامی موثر در استفاده از ظرفیت جوانان برشمرد و بیان کرد: شکل گیری روز افزون سمن ها نشان می دهد که باید باور کنیم کار مردم را به خود مردم واگذار کنیم.
کاظمی گفت: دولت به تنهایی قادر به رسیدگی و تصمیم گیری در تمامی امور جامعه و مردم نیست و جوانان با فکر، اندیشه نو و برنامه می توانند به خوبی کشور را اداره کنند.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز مرجع نسل جوان تغییر کرده و اساتید و فضای علم و فناوری مرجع تصمیم گیری جوانان است و این نشان می دهد که باید کار را به جوانان واگذار کنیم.
کاظمی خاطرنشان کرد: جوانان و سمن ها می توانند به عنوان مشاور و همراه در کنار ما باشند و ما با تمام توان از این حضور آنها استقبال می کنیم.
وی اشتغال را اساسی ترین دغدغه جوانان و مسئولان دانست و گفت: در این راستا با استفاده از تجربه ها، اندوخته ها و ایده های خلاقانه جوانان برای رفع مشکلات تلاش می کنیم.
وی ایجاد فرصت شغلی برای 200 تن در شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر را نمونه بارزی از تلاش در حوزه اشتغال برشمرد و افزود: در تلاش هستیم تا بتوانیم واحدهای جدیدی را در ملایر مستقر کنیم.
کاظمی بیان کرد: تا زمانیکه سرمایه گذاری خارجی در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی صورت نگیرد، تحول چشمگیری در حوزه اشتغال به وجود نمی آید.
وی با تاکید بر اینکه باید به پتانسیل های منطقه نیز توجه کنیم ادامه داد: مبل و منبت و انگور ملایر پتانسیل های ویژه ای در حوزه اشتغال است که صنعت مبل منبت در سطح ملی شناخته شده و انگور نیز بزودی ثبت جهانی می شود.
وی یادآور شد: دغدغه های اشتغال با سرمایه گذاری رفع می شود و عزم دولت و مجلس در ایجاد اشتغال جدی است.
وی همچنین خواستار اختصاص مکانی معین برای استقرار سمن های ملایر شد و گفت: سمن ها توان و ظرفیت بالایی دارند که مدیران باید برای پیشبرد اهداف و برنامه های خود از این پتانسیل استفاده کنند.
دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس نیز بر لزوم ایجاد نشاط و امید در بین جوانان در سطح شهرستان تاکید کرد و افزود: باید نشاط و شادابی را در بین جوانان تقویت کنیم.
حجت الاسلام احد آزادیخواه فرزند آوری را لازمه داشتن جامعه ای شاد دانست و بیان کرد: ما از هر برنامه ای که شور و نشاط مشروع را برای جوانان متبلور سازد، استقبال می کنیم.
وی گفت: هم اکنون طرح تعالی جمعیت و خانواده را در کمیسیون فرهنگی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در دست اقدام داریم.
حجت الاسلام آزادیخواه با اشاره به تلاش های صورت گرفته در حوزه اشتغال این شهرستان افزود: حدود 700 شغل در واحدهای صنعتی و تولیدی همچون 2 واحد فروسیلیس، ذوب آهن و معدن سرمک ایجاد شده و این رقم در حال افزایش است.
وی ادامه داد: با تدبیر مسئولان و نمایندگان مجلس در سال های آینده اتفاقات بسیار خوبی در حوزه اشتغال رخ می دهد و از بحران ها و تنگناها با موفقیت عبور می کنیم.
وی ابراز کرد: لازمه عبور از این تنگناها این است که جوانان به خودباوری و اعتماد برسند و از القای هرگونه یاس و ناامیدی دوری کنند.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.