به گزارش ایرنا، محمدناصر نیکبخت روز یکشنبه در حاشیه رونمایی از پوستر جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی در نشست با خبرنگاران، افزود: این دانشکده با توافق سازمان صدا و سیما راه اندازی می شود و از مهر ماه امسال دانشجو می پذیرد.
وی اضافه کرد: این استان تمامی ظرفیت های مورد نیاز برای جذب گردشگر را از جمله در حوزه های مذهبی، تاریخی و فرهنگی داراست.
انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی و برگزاری مجمع گردشگری جهان با حضور افزون بر 180 کشور در این استان، از نام بلند و پرآوازه همدان نشان دارد.
وی ادامه داد: واگذاری میزبانی این رویدادهای ملی و بین المللی به همدان به طور حتم با در نظر گرفتن ظرفیت و نام و نشان بلند این استان بوده است.
استاندار همدان گفت: این استان به مدت 500 سال پایتخت تاریخ و تمدن بوده و علما، ادبا و شعرای بزرگی را به جهان معرفی کرده است.
نیکبخت با عنوان اینکه 'حیقوق نبی' از پیامبران الهی در همدان دفن شده است، افزود: یک هزار و 800 اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری مربوط به همه ادوار تاریخ در این استان وجود دارد.
وی وجود شرایط آب و هوایی مناسب، دسترسی به مرکز کشور و استان های اقماری، وجود 2 خط ریلی و فرودگاه بین المللی را از ظرفیت های همدان برای پذیرش گردشگر دانست.
استاندار همدان ادامه داد: باید از سه رویدادی که امسال در همدان برگزار می شود برای تبلیغ ظرفیت های استان در کشور بهره گرفت تا این استان مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.
جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی از 15 اردیبهشت به مدت سه روز در همدان برگزار می شود.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.